اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب در روستاهای استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آغاز اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصفهان در بازه زمانی ۱۰۰ روزه در قالب طرحی با عنوان ۱۰۰-۳۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان امروز در نشست خبری، با تشریح دستاورد‌های ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری، هدف از اجرای طرح "۱۰۰-۳۰۰" را تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار و افزایش کیفیت در آن برشمرد.

او گفت: هزینه اجرای طرح نامبرده بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان است که در آن ۲۸۸ هزار و ۹۵۹ متر لوله گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح سبب تکمیل ۹۶ مجتمع آبرسانی روستایی می‌شود و بر مبنای آن خواهیم توانست ۱۸ روستا را تحت پوشش قرار دهیم.

امینی با بیان اینکه در این طرح ۲۲ سامانه و تاسیسات آبرسانی، مشترک و تجمیع می‌شود تصریح کرد: افزایش کیفی ظرفیت آبرسانی به ۱۷ روستا که پیش‌تر مشکل وجود نیترات در آب داشتند از جمله دیگر مزایای "۱۰۰-۳۰۰" خواهد بود.

او با اشاره به اینکه افزایش کمی ظرفیت آبرسانی به روستا‌ها جزو اولویت‌های این نهاد به شمار می‌رود اظهارداشت: ۱۳۶ روستا از این مزیت طرح بهره‌مند می‌شوند و ۷۰ روستا به منابع آب پایدار و سالم دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان حذف آبرسانی سیار برای ۲۰ روستا و کاهش آبرسانی سیار به ۱۲ روستا را از دیگر نتایج طرح برشمرد و گفت: مقدار کاهش هدررفت آب پس از اجرای پروژه حدود ۲ درصد و معادل یک میلیون متر مکعب خواهد شد.

امینی تصریح کرد: پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری که با هدف کوچک‌سازی و چابک سازی انجام شد، زمینه استفاده مشترک از تجهیزات و تاسیسات به دست آمد که به افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمات به ویژه برای روستا‌ها منجر می‌شود.

او اضافه کرد: یکی دیگر از نتایج این ادغام، کاهش بار هزینه‌های جاری و انتقال سرمایه حفظ شده به بخش‌های عمرانی و هزینه برای دیگر طرح‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی مستلزم ارائه خدمات به صورت یکسان به جوامع و اقشار مختلف است خاطرنشان کرد: در همین ارتباط تکریم مردم و استفاده همگانی از امکانات و خدمات از اولویت‌های ما قرار گرفته است.

امینی تصریح کرد: هم اینک برای ۹۵ درصد از ۲۵۰ هزار مشترک روستایی پرونده الکترونیکی ایجاد و از سوی دیگر امکان استفاده از خدمات سامانه تلفنی "۱۵۲۲" برای آنان مهیا شده است.

او با اشاره به اهمیت افزایش اقدامات الکترونیکی و غیرحضوری بویژه در دوران کرونا افزود: در راستای تکریم آنان و حفظ سلامت و برای در خانه ماندن و حداقل ارتباط و رفتار که در پی آن افزایش رضایتمندی هم حاصل خواهد شد بسیاری از اقدامات بصورت غیرحضوری و با کیفیت بالا همچون شهر‌ها برای روستا‌ها نیز انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اهمیت افزایش نشت‌یابی و جلوگیری از هدر رفت آب اشاره و خاطرنشان کرد: آب بدون درآمد شهری ۱۶.۱ درصد برآورد می‌شود و این میزان در روستا‌ها در مقایسه با شهر بالاتر است که با اجرای طرح‌های مختلف آن را کاهش خواهیم داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.