جباری: حامیان مالی روی بدمینتون سرمایه گذاری کنند/ کرونا شوک بزرگی برای تمام ورزشکاران دنیا بود

ملی پوش تیم بدمینتون کشورمان درباره مسائل مختلف، توضیحاتی را بیان کرد.

امیر جباری ملی پوش تیم بدمینتون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت باشگاه خود در این فصل، اظهار داشت: از اوایل مهرماه مسابقات لیگ برتر بدمینتون آغاز شد و من همانند فصل گذشته در تیم صنایع اردکان حضور دارم. مسابقات قرار است به صورت رفت و برگشت برگزار شود. ۴ هفته از رقابت‌ها برگزار شده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات با وقفه رو به رو شده است.

او افزود: مسابقات لیگ برتر بدمینتون در این فصل با نظم بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در حال برگزاری است. از تمام افرادی که برای برنامه ریزی رقابت‌های لیگ برتر امسال تلاش کردند، تشکر می‌کنم، زیرا مسابقات خیلی خوب و منظم برگزار شده و به عنوان بازیکن، از این وضعیت راضی هستم.

شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی برای تمام ورزشکاران دنیا بود

جباری در خصوص اینکه شیوع ویروس کرونا چه تاثیری روی زندگی ورزشی اش داشته است، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی برای تمام ورزشکاران دنیا بود. ما تقریبا حدود ۳، ۴ ماه تمرین توپی نداشتیم و به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت، با تمرینات بدنی در منزل خودمان را آماده نگه داشتیم. بعد از آن هم سالن‌ها به صورت مقطعی باز می‌شد و از لحاظ تمرینی شرایط سختی را تجربه کردیم. ما خیلی سعی کرده ایم آمادگی خود را در هر شرایطی حفظ کنیم تا از کورس مسابقات عقب نمانیم.

او در ادامه بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا فقط ۲ الی ۳ مسابقه اروپایی برگزار شده است و در مجموع می‌توان گفت که بیشتر مسابقات بین االمللی لغو شده اند. با این شرایط امکان حضور ورزشکاران در مسابقات بین المللی نیست. با این وجود مربیان تیم ملی روی تمرینات و عملکرد ملی پوشان نظارت دارند تا آمادگی نفرات حفظ شود.

حامیان مالی می‌توانند سرمایه گذاری بیشتری روی بدمینتون انجام دهند

جباری در خصوص اینکه چه مشکلاتی در رشته بدمینتون وجود دارد، گفت: به نظر من بدمینتون پتانسیل زیادی دارد و مسابقات جهانی بدمینتون هر سال از نظر تعداد بیننده با افزایش قابل توجهی رو به رو می‌شود. این موضوع در ایران هم قابل مشاهده است و علاقه‌مندان به رشته بدمینتون بسیار زیاد هستند. با توجه به این موارد حامیان مالی می‌توانند سرمایه گذاری بیشتری روی این رشته انجام دهند تا بدمینتون به جایگاه واقعی خود برسد.

او اضافه کرد: مشکل دیگری که ما در چند سال گذشته با آن رو به رو بوده ایم، نوسانات قیمت ارز است که باعث بالارفتن قیمت تجهیزات بدمینتون و کمیاب شدن آن‌ها شده است. بعضی از شرکت‌های خارجی که با ما قرارداد داشتند و تجهیزات ورزشی ما را تامین می‌کردند، قراردادشان با ما به طور کامل از بین رفت و نمایندگی آن‌ها در ایران دیگر وجود ندارد که قرارداد جدیدی منعقد شود.

شروع به کار فعالیت برند‌های ایرانی نکته مثبتی بود

جباری گفت: تامین تجهیزات ما به دلیل گرانی سخت شد و سفر‌های خارجی برای ما هزینه زیادی در پی داشت. نکته مثبت این موضوع هم شروع به کار فعالیت بعضی از برند‌های ایرانی بود. این برند‌ها شاید نسبت به خارجی‌ها از کیفیت پایین تری برخوردار باشند، اما در یکی ۲ سال اخیر با پیشرفت چشمگیری مواجه شده اند.

امیر جباری ۲۱ سال سن دارد و ۶ سالی می‌شود که عضو ثابت تیم ملی در رده‌های مختلف سنی است. او در رده سنی بزرگسالان رنکینگ ۲۷۰ جهان در بخش انفرادی و رنکینگ ۲۳۰ جهان در بخش ۲ نفره آقایان را در اختیار دارد. جباری سال گذشته به همراه سروش اسکندری مقام قهرمانی مسابقات بین الملی دهه فجر را کسب کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار