حل مشکلات آب خوزستان همت ویژه مسئولان کشوری و استانی را می‌طلبد

رئیس کل دادگستری خوزستان مسئله آب را مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه مردم عنوان کرد و گفت: مسئولان کشوری و استانی باید برای رفع مشکلات آب در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت السلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در اولین نشست مشترک با مسئولان سازمان آب و برق استان مدیریت بحران آب را یک دغدغه ملی دانست و گفت: مسئله آب مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل خوزستانی‌ها است.

او هدف از برگزاری این نشست را رفع مشکلات حقوقی سازمان در امور حفاظت و بهره برداری از منابع آب و صیانت املاک و اراضی عنوان کرد و افزود: مسئولان کشوری و استانی باید اهتمام ویژه‌ای در مدیریت بحران آب خوزستان داشته باشند.

حجت االسلام و المسلمین مرادی بیان داشت: به منظور احقاق حقوق عامه دستگاه قضایی خوزستان با جدیت پیگیر حل مشکلات مدیریت آب استان است، البته دادگستری بار‌ها در مورد مسئله آب و گرفتگی فاضلاب در سطح معابر اهواز و دیگر شهر‌های استان به دستگاه‌های مربوطه هشدار داد که با این تاسیسات موجود مشکل آب و فاضلاب حل نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، کوتاهی و سهل انگاری کرده اند که دستگاه قضایی استان با جدیت پیگیر این موضوع است و حتما وفق مقررات با آن‌ها برخورد قاطعی خواهد کرد، اظهار کرد: همه در حراست و صیانت از بیت المال مسئول هستیم و باید در این زمینه بیشتر مراقبت کنیم.

او با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری خوزستان با جدیت حقوق تضییع شده مردم از جمله؛ زمین خواری، مدیریت اشتباه آب و ساخت و ساز‌های غیر مجاز را پیگیری می‌کند، ادامه داد: با افرادی که قصد تضییع بیت المال را داشته باشند برخورد قاطعی می‌شود.

این مقام قضایی در ادامه گفت: جهت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به سازمان آب و برق استان باید کمیسیون مشترک ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شود، همچنین به منظور پیگیری کارشناسی مشکلات متعدد آب و برق، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جلساتی مستمر پیرامون پیشگیری از وقوع تخلفات در زمینه آب و برق با سازمان آب و برق خوزستان داشته باشد و همکاری لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مسائل حقوقی آب و برق تاکید و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه مسائل حقوقی آب و برق در روند رسیدگی به هر چه بهتر پرونده‌ها تاثیر گذار است و سازمان آب و برق استان با همکاری معاونت آموزش و منابع انسانی دادگستری خوزستان این دوره‌ها را اسرع وقت برگزار کنند.

فرهنگ سازی مهمر‌ترین عامل جلوگیری از تخلفات حوزه آب و برق

او یکی از مهمترین عامل جلوگیری از تخلفات مرتبط با آب و برق را فرهنگ سازی دانست و افزود: از عواملی که می‌تواند در جلوگیری از تخلفات مرتبط با آب و برق تاثیر گذار باشد، فرهنگ سازی در مسائل برق و آب است که می‌توان از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌ها در این زمینه استفاده بهینه کرد.

در ادامه این نشست فرهاد ایزد جو مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ضمن تقدیر از برخورد دستگاه قضایی استان در زمینه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه‌های خوزستان، بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده دادگستری و سازمان آب و برق تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.