در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش مهم جوامع محلی در حفظ گونه‌های در حال انقراض

یک کارشناس محیط زیست گفت: جوامع محلی می‌توانند نقش مهمی در حفظ گونه‌های حیات وحش در حال انقراض داشته باشند.

علی صابری کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطر انقراض تعدادی از گونه‌ها در حیات وحش اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از گونه‌های حیات وحش در معرض یا در خطر انقراض هستند که برای مقابله با این معضل زیست محیطی، جوامع محلی می‌توانند کمک بسیار زیادی به حیات وحش و کاهش خطر انقراض گونه‌ها داشته باشند.

او در ادامه بیان کرد: متاسفانه منابع مالی محدودی برای حفاظت، گونه‌های حیات وحش وجود دارد و بنابرهمین برای حل این مسئله مردم نیز باید همراه و همیار محیط زیست باشند.

این کارشناس با بیان اینکه یکی از حیوانات در معرض تهدید انقراض گوزن زرد ایرانی است، گفت: در حال حاضر تمام زیستگاه‌های گوزن زرد ایرانی از بین رفته و تنها زیستگاه باقی مانده برای زندگی آن‌ها پیرامون رودخانه دز و کارون است.

صابری با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مهم‌ترین مسئول تضمین کننده حفاظت گوزن زرد ایرانی است، تصریح کرد: بعد از سازمان حفاظت محیط زیست، مردم محلی مسئول تضمین کننده حفاظت گونه‌های در حال انقراض خواهند بود.

این کارشناس تصریح کرد: متاسفانه اطلاعات قابل استنادی از وضعیت گوزن زرد ایرانی در زیستگاه‌های طبیعی در دسترس نیست و باید در این فرصت سرشماری جدید از این گونه صورت گیرد.

صابری عنوان کرد: مسئولان محیط زیست باید به صورت جدی با شکارچیان غیرمجاز برخورد کنند تا دیگر شاهد شکار‌های غیرمجاز از سوی متخلفان نباشیم، همچنین نیاز است تا صدور پروانه‌های شکار مجاز محدود‌تر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار