تخصیص۴۷۶ میلیارد تومان از اعتبارات استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: امسال هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان از ۱۹ ردیف اعتباری به استان ابلاغ شده که تاکنون ۴۷۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ میزان پرداختی به استان را ۲۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ هنوز در خزانه است و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست هرچه سریع‌تر برای پیشبرد پروژه‌های استانی آن را جذب کنند.

او در ادامه با اشاره به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزادسازی ۲ پهنه از معادن استان، گفت: فعال سازی معادن راکد مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم تا پایان آذرماه که قرار است ۲ پهنه معدنی استان آزاد و به بخش خصوصی واگذار شود در راستای بهبود اشتغال استان وضعیت مطلوبتری را کسب کنیم.

او اضافه کرد: برای فعال سازی و کسب پروانه در بخش معدن در گذشته سرمایه گذاران باید مراحل و بروکراسی اداری طولانی را پشت سر می‌گذاشتند که این روند در راستای جهش تولید و جذب سرمایه گذاری در این بخش اقتصادی اصلاح شده است.

بازوند یکی از محور‌های اصلی توسعه استان را بخش خدمات باتوجه به وجود بازارچه‌های اطراف و فاصله خوب استان‌های همجوار استان دانست و گفت: باید بتوانیم موانع سر راه توسعه گردشگری را که بیشتر نرم افزاری است نه سخت افزاری بر داریم و در این راه نیازمند انسجام هستیم، زیرا در این حوزه افراد و نهاد‌های زیادی دخالت و نقش دارند.

حاکمیت در بحران کرونا در کنار مردم است

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه خواست از افرادی که در حوزه گردشگری از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده اند گزارشی تهیه کند و راهکار‌هایی برای کمک به آن‌ها ارایه دهد.
او گفت: اصنافی مانند تالارداران انصافا از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت فراوان شدند دیگر نباید از آن‌ها انتظار پرداخت به موقع اقساط بانکی، پرداخت قبوض برق، آب و گاز داشته باشیم، دستگاه‌های خدمت رسان باید شرایط آن‌ها را در نظر بگیرند.

بازوند اضافه کرد: وضعیت استان از نظر شیوع بیماری کرونا مطلوب نیست همه دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشگیری باید به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند که کمک به مردم است، همه باید تا می‌توانند در راستای پیشگیری از این بیماری به مردم اقناع سازی و اطلاع رسانی کنند و هیچ کاری واجب‌تر از بحث مبارزه با ویروس کرونا نداریم باید آن را مدیریت کنیم و نگذاریم کادر درمان خسته شوند.

او با اشاره به تلاش‌های جهادگرانه ۹ ماهه کادر درمانی و شرایط سخت آن‌ها گفت: اگر نکات بهداشتی مبارزه با این بیماری را رعایت نکنیم ظلم به مردم و کادر درمانی است که هر روز جان خودشان به خطر می‌اندازند و برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.

نباید کار ارباب رجوع به بهانه دورکاری کارمندان معطل بماند

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شنبه هفته آینده ساعت کاری ادارات به وضعیت عادی یعنی ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴.۳۰ دقیقه بر می‌گردد و ادارات با اختیار و اجازه مدیرکل می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان خود سرکار حاضر شوند.

بازوند افزود: از هیچ اداره و سازمانی پذیرفته نیست کار ارباب رجوع به بهانه مرخصی یا دورکاری کارمندش به روز دیگر موکول کند حتما در همه پست‌ها باید کارمند برای انجام کار مردم در اداره داشته باشد.

بازسازی و امداد نجات در زلزله کرمانشاه موجب سربلندی نظام است

استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سومین سالگرد زلزله ۲۱ آبان ۹۶ استان گفت: پس از زلزله کار‌های بزرگ خوبی انجام شد که حاصل تلاش مدیران استان است، در بحث امداد و نجات و بازسازی واحد‌های مسکونی، تجاری و صنعتی یک رکورد خوب برای کشور بود و موجب سربلندی نظام شد با وجود همه فضاسازی‌های که رسانه‌های معاند انجام دادند که مردم را ناامید کنند.

بازوند با اشاره به انسجام ملی که در زلزله صورت گرفت، گفت: فضای مجازی در مجموع در روند زلزله استان نقش مثبتی ایفا کرد.

او با اشاره به خسارت شدید بیمارستان و مسکن مهر اسلام آبادغرب که از کانون زلزله بسیار دورتر بودند، گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که افکار عمومی هنوز در خصوص عوامل این خسارت باوجود این همه بازسازی می‌پرسند یعنی کسانی که در انجام امور خیانت کنند از ذهن مردم فراموش نمی‌شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار