زمان رسیدگی به شکایات در منطقه آذر رگولاتوری کاهش یافت

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر از کاهش ۹۲ درصدی میانگین زمان رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات سیار در این منطقه خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فاضلی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، میزان استفاده از ارتباطات ثابت، سیار و به دنبال آن میزان شکایات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۵) افزایش یافته است. با این وجود سرعت پاسخگویی در حوزه ارتباطات سیار، میانگین زمان رسیدگی به شکایات از ۲۴ روز به دو روز و در حوزه ارتباطات ثابت نیز از ۱۰ روز به سه روز کاهش یافته است و در این بخش رشد ۷۰ درصدی داشته ایم.

وی پایش کیفیت ارتباطات در مناطق روستایی منطقه آذر شامل سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را یکی دیگر از اقدامات منطقه آذر رگولاتوری دانست و گفت: حدود ۲۹۵ روستا در حوزه خدمات ثابت پایش و موارد قطعی ارتباط نیز شناسایی شده اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر با اشاره به اینکه سرقت کابل و فرسوده شدن سیستم‌های مخابراتی از دلایل اصلی قطعی شبکه در مناطق روستایی است، گفت: پس از این پایش، با پیگیری‌های این اداره کل، موارد قطعی شناسایی شده، درحال پیگیری است.

فاضلی بیان کرد: علاوه بر این، براساس شاخص‌های تعریف شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مانند شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه، سطح و کیفیت سیگنال پوشش رادیویی و ... در ۴۹۴ روستا درایو تست انجام و ۱۳۱ مورد قطعی و اختلال شبکه شناسایی شده است که با پیگیری‌های اداره کل منطقه آذر و بهینه سازی اپراتور‌ها ۱۰۷ مورد از این اختلال‌ها رفع شده است. موارد باقی‌مانده نیز از سوی این اداره کل و دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در حال پیگیری است.

وی در تشریح چگونگی بهینه سازی اپراتور‌ها بیان کرد: منظور از بهینه سازی تغییر موقعیت جغرافیایی ایستگاه، بالابردن توان یا ارتفاع ایستگاه‌ها و... است. بعد از بهینه سازی شبکه و رفع قطعی، درایو تست جدیدی در همان منطقه انجام و کیفیت شبکه بررسی شده و با اپراتور‌هایی هم که اشکلات شبکه خود را رفع نکرده اند، براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار