ناگفته‌های مینا وحید از بازی در سریال «افرا»

سریال «افرا» پس از «دختران حوا» و «بانوی عمارت» سومین حضور تلویزیونی مینا وحید در جایگاه یک بازیگر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری که با بازی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی»، به خوبی توانست در کنار لیلا حاتمی و شهاب حسینی گلیم خود را از آب بیرون بکشد و سپس با بازی در سریال «شهرزاد» نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. این روز‌ها مینا وحید مشغول بازی در سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مجید مولایی و کامبیز دارابی است. سریالی اجتماعی-خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد و وحید در آن در نقش یکی از شخصیت‌های محوری قصه که پزشکی جراح است، ظاهر شده. همین نقش آفرینی بهانه‌ای شد تا با او  درباه این سریال و فعالیت‌های اخیرش به گفتگو بپردازیم.

کمی درباره نقش تان در سریال «افرا» و کیفیت فیلمنامه توضیح دهید و اینکه این همکاری چطور شکل گرفت؟
من در این سریال نقش پزشک جراحی را بازی می‌کنم که بلندپرواز است و بسیار شبیه خیلی از زنان تحصیلکرده و مستقل جامعه امروزی که به فردیت خودشان فکر می‌کنند. زمانیکه آقای توفیقی و آقای مولایی (یکی از تهیه کنندگان سریال) با من در این رابطه تماس گرفتند و چندین قسمت از فیلمنامه را برایم فرستادند تا قسمت ۳-۴ آن را مثل یک فیلمنامه خواندم، اما در ادامه نثر و دیالوگ‌های زیبا، دوست داشتنی و اصولی آن جذبم کرد و دیگر مثل یک رمان عالی یک نفس آن را خواندم. علاوه بر فیلمنامه، سایر عوامل گروه هم حرفه‌ای بودند و از آنجا که قبلا هم با آقای مولایی کار کرده بودم با کمال میل بازی سریال «افرا» را پذیرفتم.

کار با بهرنگ توفیقی چه ویژگی‌هایی دارد و او روی چه مواردی تاکید و تمرکز بیشتری دارد؟
بهرنگ توفیقی کارگردان صبوری است که منشی دوست داشتنی دارد. ما در همان ابتدای کار با هم به توافقی کلی راجع نقش مهتاب رسیدیم و او در ادامه دست من را به عنوان بازیگر باز گذاشت که نقطه نظراتم را در نقشم به کار ببندم. بهرنگ توفیقی خیلی به من آرامش می‌دهد که حتی بتوانم با خیال راحت اشتباه کنم یا اینکه بازی‌های ریزی که بدون مشورت با ایشان به کاراکتر مهتاب اضافه می‌کنم را دوست دارد و تاییدش می‌کند. این ویژگی‌های او گویای آن است که یک کارگردان چقدر روی نقش‌های سریالش مسلط است.

ناگفته های مینا وحید از بازی در سریال «افرا»

پیش بینی تان درباره بازخورد سریال چیست؟
در سینما و تلویزیون هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. چه بسیار فیلم‌ها و سریال‌هایی که همه فکر می‌کردند اتفاق‌های عجیب و غریبی برایشان می‌افتد، اما نیفتاد و متقابلا چه بسیار فیلم‌ها و سریال‌هایی که فکر می‌کردند اصلا دیده نشود، اما از اقبال بالایی برخوردار شد! بنابراین هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، اما در مورد سریال «افرا» می‌توانم به جرات بگویم که تمام شاخصه‌های یک سریال خوب و استاندارد را دارد و چنانچه تمام مراحل ساخت و پخش آن هم درست پیش برود، می‌توان انتظار رضایت مردم را داشت.

کار در شرایط کرونایی چه مشکلاتی بویژه برای بازیگران ایجاد کرده است؟
به هر حال کار در شرایط کرونا نگرانی‌های خودش را دارد، اما خوشبختانه فیلمبرداری سریال ما در شهرستان است و کلا وضعیت شهرستان‌ها به نسبت از تهران بهتر است. تمام عوامل سریال «افرا» به غیر از زمان فیلمبرداری در هتل هستند و رفت و آمد غیر ضروری به داخل شهر ندارند، اما خب قطعا استرس‌های یک بازیگر در این شرایط زیاد است. چون جلوی دوربین نمی‌تواند ماسک بزند. به هر حال شاید کرونا تا سال‌ها با ما بماند و نمی‌توان زندگی را متوقف کرد. ما باید راهی پیدا کنیم که در این وضعیت بتوانیم به زندگی مان ادامه دهیم.

با اینکه آغاز کار و شهرت شما در سینما رقم خورد، اما در ادامه در تلویزیون موفق‌تر هم بودید. این اتفاق و برنامه ریزی برای حضور در هر دو عرصه را چطور پیش برده اید؟
بله، من کارم را با سینما و فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و بعد «کفش هایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز کردم، اما همزمان در سریال «شهرزاد» هم بازی می‌کردم. اینطور نبود که بخواهم مدیوم‌ها را از یکدیگر تفکیک کنم. البته زمان اکران فیلم «کفش هایم کو» پدرم فوت کرد و من دچار شوکی شدم که نتوانستم ۲ سال کار کنم. بعد از آن در سریال «بانوی عمارت» بازی کردم و همزمان با این سریال، فیلم «بعد از تو» به کارگردانی و نویسندگی فرهاد نجفی را بازی کردم که به خاطر بازی در آن، جایزه بهترین بازیگر زن سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو را گرفتم؛ بنابراین همیشه کار در سینما و تلویزیون را همزمان باهم جلو بردم و برای ادامه مسیرم برنامه ریزی ام برای کار فقط و فقط بازی در فیلم خوب است.

از دیگر فعالیت‌های اخیرتان هم بگویید؟
الان که کماکان مشغول فیلمبرداری سریال «افرا» هستیم. چند پیشنهاد خوب دیگر هم دارم که متاسفانه یکی-دو تای آن‌ها نمی‌توانند منتظر اتمام بازی من در این سریال شوند و مشغول ساخت شدند، اما یک فیلم سینمایی هست که قرار است تا بهار منتظر شوند که با هم آن را کار کنیم. همچنین منتظر اکران آنلاین فیلم «بعد از تو» با نام بین المللی «یک شب در تهران (One Night in Tehran)» هستم که بسیار فیلم خوب و بی نقصی است و از طرفی دیگر نگارش سیناپس یک فیلم سینمایی را در دست دارم.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
elena
۱۱:۲۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بازیگر عالی هستند من عاشق کارهاشونم مخصوصا افرا
آخرین اخبار