فیصل المقداد: درهای وطن به روی تمام پناهجویان سوری باز است

معاون وزیر خارجه سوریه گفته که در‌های این کشور به روی تمام پناهجویان سوری باز است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین با تاکید بر اینکه کنفرانس بین المللی بازگشت پناهجویان سوری بسیار موفقیت آمیز بود گفت: در‌های سوریه به روی تمام پناهجویان باز است تا با یکدیگر کشور را بسازیم.
 
فیصل المقداد افزود: مشارکت نداشتن کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا در این کنفرانس نشانه دوگانگی معیار‌ها و برخورد دوگانه است. کشور‌های غربی می‌خواهند از پناهجویان سوء استفاده غیراخلاقی کنند.
 
معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: ما برای ارائه مسکن، درمان، مدارس و غذا به همه پناهجویانی که مایل به بازگشت هستند، آمادگی داریم.
 
وی تصریح کرد: کنفرانس بین المللی بازگشت پناهجویان که تمایل سوریه به بازگشت فرزندانش را به نمایش گذاشت، به افشای بیشتر ماهیت غرب کمک کرد.
 
المقداد گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک موضوع مهم است که باید در چارچوب و مبتنی بر اصول تعیین شده در زمان مقرر برگزار شود.
 
معاون وزیر خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: دوستان روس، در کنار ما به مقابله با تروریسم پرداختند و برنامه‌های آمریکا و اسرائیل را شناسایی کردند.

کنفرانس بین المللی بازگشت پناهجویان سوری دیروز (چهارشنبه) در محل برگزاری کنفرانس‌ها در دمشق، پایتخت سوریه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و سایر کشور‌ها برای بررسی نحوه پایان دادن به درد و رنج پناهندگان و آوارگان سوری و آسان کردن شرایط بازگشت به کشور برگزار شد.

در این کنفرانس که دو روز طول کشید، در چندین جلسه اوضاع کنونی سوریه و شرایط و موانع بازگشت پناهندگان و آوارگان بررسی و درباره ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مردم سوریه به کشور خود بحث و تبادل نظر ‌شد.

از دیگر محور‌های این کنفرانس بین المللی مسئله کمک‌های انسان دوستانه، بازسازی زیرساخت ها، همکاری میان سازمان‌های علمی و آموزشی و بازسازی زیرساخت‌های انرژی در مرحله پس از جنگ  بود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار