حمایت از روند تولید آثار نمایشی فاخر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند تولید آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی فاخر و باکیفیت در این استان به طور ویژه و همه جانبه حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی پیر سبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس فراخوان تولید آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی  برای اجرای عمومی در استان منتشر شد. 

پیر سبزی افزود: متولی انتشار این فراخوان انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی کشور است. 

او بیان کرد: هدف از انتشار این فراخوان در استان حمایت مادی و معنوی لازم از هنرمندان تولید کننده آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی فاخر و باکیفیت برای اجرای عمومی است. 

پیرسبزی گفت: موضوع این آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد آزاد و محورهای آنها نیز شامل ارزش‌ های  دینی، انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، خانواده، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، ادبیات و آیین ‌های فولکلور و بومی استان و طنزهای اجتماعی و نشاط ‌آور است. 

او افزود: هر اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد که پس از بازبینی از سوی داوران انتخاب شود بر اساس  کیفیت، تعداد بازیگران، هزینه‌ های تولید و سوابق کاری کارگردان کمک هزینه به آن پرداخت می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: میزان این کمک هزینه برای آثار نمایشی صحنه ای درجه الف ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال، درجه ب ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال و درجه ج ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال و برای آثار نمایشی خیابانی درجه الف ۳۰ تا ۴۵ میلیون ریال، درجه  ب ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال و درجه ج نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون ریال است.   

پیرسبزی بیان کرد: تعداد اجرای عمومی آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد حداقل ١۰ شب است. 

او افزود: نمایشنامه های بومی در اولویت انتخاب بوده و نمایشنامه‌ های خارجی نیز پذیرفته نمی شوند. 

پیرسبزی گفت: آخرین مهلت ارسال نمایشنامه ها ۱۰ آذرماه ۱۳۹۹ و پایان مهلت اجرای عمومی آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۵ اسفندماه امسال است. 

او بیان کرد: رعایت کامل نکات بهداشتی در مراحل تمرین و اجرای عمومی آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد الزامی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.