استخدام ۴۰۰ جوان لرستانی در کارگاه‌های تولیدی استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دولت در راستای حمایت از اشتغال دو طرح مهم مشوق بیمه و یارانه دستمزد را در دستور کار قرار دارد که تا به امروز در این دو حوزه ۷۰۰ نیرو در لرستان جذب شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه، کارفرمایان شهرستان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.

او با بیان اینکه تا به امروز در راستای این طرح ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشکاهی به کارگیری شده‌اند، افزود: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه‌ها و موسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، داشتن حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) و داشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد را از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل ذکر کرد.

آشتاب با اشاره به اینکه علاوه بر طرح فوق دولت در راستی حمایت از اشتغال طرح‌های دیگری را نیز در دستور کار دارد، تصریح کرد: بر اساس این طرح، به کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید و عمدتاً فارغ التحصیلان دانشگاهی که شغل اولی هستند را جذب کنند ۳۰ درصد حداقل دستمزد به عنوان یارانه دستمزد به مدت ۱۲ ماه پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: هر کارفرما تا ۵۰ درصد نیرو‌های بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح جذب نیرو داشته باشد همچنین از ویژگی‌های شاغلین باید به این مساله اشاره کرد که این افراد باید بین ۲۰ تا ۳۵ سال داشته و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند.

لازم به ذکر است که تا به امروز در طرح یارانه دستمزد در لرستان ۴۰۰ نیرو در کارگاه‌های تولیدی استخدام شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار