جدال ۸ درصدی کشاورزان درمیان با کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان گفت: ۸.۷ درصد از کشاورزان این شهرستان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

عثمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه روستاییان جمعیت بالایی از این شهرستان را به خود اختصاص داده اند، گفت: در بازه زمانی اسفند تا پایان شهریور، حدود ۱۸۰ مورد کرونا مثبت در درمیان ثبت شده است.

او با اشاره به رفت و آمد بالای روستاییان به شهرستان بیرجند و سایر نقاط استان، افزود: در مهر ماه این آمار به ۱۲۶ نفر ارتقا پیدا کرد و از مهرماه تا کنون این آمار به ۱۷۱ نفررسیده است.

عثمانی کاهش حساسیت‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل اصلی این آمار و ارقام فاجعه بار دانست و ادامه داد: ازآغاز همه گیری بیماری کرونا تا کنون ۴۹۰ نفر ابتلا و ۳۴ نفر هم فوتی داشته ایم.


بیشتر بخوانید


کرونا به نوجوان ۱۴ ساله هم رحم نکرد

عثمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان از خاموش شدن شمع وجود نوجوانی ۱۴ ساله گفت و ادامه داد: میانگین سنی ابتلا به کرونا در این شهرستان ۳۰ تا ۵۹ سال بوده است.

او افزود: گروه‌های سنی ۵ تا ۱۷ سال، ۱۶ مورد ابتلا، گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال ۳۱ مورد ابتلا و گروه سنی بالای ۶۰ سال ۷۱ مورد ابتلا داشته اند.

سرانجام خدمت عاشقانه کادر درمان به ابتلای ۷۰ تن انجامید

عثمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان گفت: حدود ۳۵۰ نفر از کادر درمان در بیمارستان این شهر مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۷۰ نفر از آن‌ها به این بیماری مبتلا شده اند که خوشبختانه فوتی نداشته ایم.

او افزود: سفیران سلامت، بسیجیان و رابطین بهداشت شهرستان درمیان برای جلوگیری از افزایش روند ابتلا و نهادینه شدن فرهنگ رعایت بهداشت شخصی آموزش‌هایی به افراد ارائه داده اند.

عثمانی از مردم خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تغذیه مناسب داشته باشند و دارو‌های خود را مرتب مصرف کنند تا دوره درمان این بیماری کوتاه‌ تر شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.