پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صاحبان مشاغل آسیب دیده در لاهیجان

شهرستان لاهیجان با پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صاحبان مشاغل آسیب دیده رتبه نخست گیلان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در جلسه شورای اداری لاهیجان که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده است، گفت: شهرستان لاهیجان با پرداخت ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا، رتبه نخست استان را کسب کرد.

او افزود: هزار و ۳۶۱ پرونده برای مشاغل آسیب دیده از کرونا با اشتغال ۲ هزار و ۹۶۷ نفر، برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون صاحبان ۹۰ درصد این مشاغل تسهلات کرونایی را دریافت کرده اند.

فرماندار لاهیجان همچنین درخصوص اختصاص اعتبارات عمرانی به شهرستان لاهیجان، گفت: امسال ۲۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گیلان، به شهرستان لاهیجان اختصاص یافته است.

محمدی با بیان اینکه قرار بود امسال هزار و ۱۵۳ شغل در این شهرستان ایجاد شود ، افزود: دستگاه‌های اجرایی لاهیجان با ایجاد هزار و ۳۹۷ شغل در ۸ ماهه گذشته، بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات خود را محقق کردند.

او  با اشاره به طغیان رودخانه سید علی‌اکبری در مواقع بارندگی شدید و بالا آمدن آب این رودخانه که موجب آب گرفتگی روستا‌های مجاور این رودخانه می‌شود ، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان، باید قبل از بارندگی‌های شدید هرچه سریعتر این رودخانه را لایروبی کند.

فرماندار لاهیجان با اشاره به خطوط فرسوده انتقال برق شهرستان لاهیجان ، افزود: بارش برف سبب پارگی سیم‌های برق و قطعی شبکه‌های برق رسانی در این شهرستان می‌شود که باید از همین الان برای حل این مشکل اقدام شود.

محمدی  با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، دریا و منابع طبیعی ممنوع است ، تصریح کرد: در این راستا با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.