آیت الله مکارم شیرازی ؛

علامه طباطبایی به مجالس تفسیر قرآن در حوزه رسمیت داد

آیت الله مکارم شیرازی گفت:علامه از شخصیت‌های برجسته زمان ما بود و خدمات زیادی به اسلام، مکتب اهل بیت و حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در پیامی تصویری گفت: خدا را شکر می‌کنیم که بار دیگر خدا توفیق داد تا سالگرد علامه طباطبایی را برپا داریم؛ علامه از شخصیت‌های برجسته زمان ما بود و خدمات زیادی به اسلام، مکتب اهل بیت و حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در بین خدمات علامه طباطبایی سه خدمت از خدمات ایشان از نظر ما بسیار مهم است تصریح کرد: اول احیای مجالس تفسیر است که در حوزه‌های علمیه بود، ولی در حاشیه بود و ایشان تفسیر را به حوزه‌ها آورد و به آن رسمیت داد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علامه طباطبایی سبب شد مساله تفسیر قرآن که از مهم‌ترین مسایل علمی است به سطح بالای حوزه‌ها برسد یادآورشد: ایشان قرآن را از غریبی بیرون آورد که خدمت بزرگی به تفسیر و حوزه‌ها بود.

او ادامه داد: دومین کار ایشان این بود که فلسفه ما ناخالصی‌هایی داشت که باعث ایراد بود و با آموزه‌های ما نمی‌ساخت و در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که اگر کسی فلسفه می‌خواند به او شهریه نمی‌دادند؛ ایشان ناخالصی‌ها را برداشت و دو کتاب فلسفی نوشت که هماهنگ با آموزه‌های اسلام بود و کتاب درسی حوزه‌ها شد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: خدمت سوم این بود که در عصر ایشان و عصر ما فلسفه مادی گری کولاک می‌کرد و طرفداران مادی گری هجوم زیادی بر مسایل مذهبی و روحانیون داشتند؛ ایشان آمد و برنامه ریزی کرد و جلوی آن‌ها ایستاد و کتابی نوشت که نقش موثری در این زمینه داشت.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برخی فکر می‌کردند فلسفه مادی گری درست است درحالی که اینطور نیست و منطق صحیحی نداشته و با آموزه‌های حوزه و اسلام مطابقت ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اذعان به اینکه مرحوم علامه قلب صاف و پاکی داشت و به واسطه این خلوص نیتش مرکزی به وسیله خیرین در متن شهر و خانه ایشان ساخته شد و تبدیل به دارالقرآن علامه شد تصریح کرد: در حال حاضر این دارالقرآن فضایی برای احیای علامه و یادآوری خدمات ایشان شد و این مرکز نمادی از این است که ما اگر برای خدا کار کنیم خدا کار ما را رشد می‌دهد و این پیامی برای طلاب است که راه را با قدرت ادامه داده و منتظر عنایات الهی باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار