صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امروز شرایط انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان مناسب نیست

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره رویکرد انتخاباتی اصلاحات در انتخابات آینده توضیحاتی ارائه کرد.

شرایط انتخاباتی برای اصلاحات مناسب نیستعلی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین تصمیم‌های انتخاباتی اصلاح طلبان، گفت: هنوز در میان اصلاح طلبان تصمیمی درباره انتخابات گرفته نشده است.

او ادامه داد: فضای انتخاباتی پس از انتخابات ۹۸ بسیار مایوس کننده و سرد شده و این سردی کماکان هم ادامه دارد؛ زیرا به هر حال جامعه در سال ۹۸ نسبت به انتخابات واکنش متفاوتی نشان داد و ما در چنین فضایی قرار داریم که در این فضا یاس و ناامیدی موج می‌زند؛ از همین رو جریانات و نخبه‌های سیاسی نگرانند و معلوم نیست چه واکنشی نسبت به انتخابات دارند.

صوفی افزود: در همین شرایط عده‌ای معتقدند که انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی بی معناست و عده‌ای هم معتقدند باید شرایط را سنجید، در همین شرایط مجمع روحانیت مبارز هم جلساتی را برگزار کرد  که نشان از تلاش این مجمع برای فعالیت بیشتر جبهه اصلاح طلبان در انتخابات آتی دارد.  

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره جلسات روحانیت مبارز گفت: من در این جلسات حضور نداشتم، اما از صحبت‌های مطرح شده این گونه برداشت می‌کنم که ترغیب مردم برای حضور در انتخابات را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ ضمن اینکه معتقدم با خروج ترامپ از کاخ سفید مردم به آینده امیدوارتر خواهند شد.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطر نشان کرد: در چنین فضایی جریان اصلاح طلب توانایی تصمیم گیری ندارد؛ زیرا تصمیم گیری معمولا برای جریان اصولگرا آسان است، اما برای اصلاحات این گونه نیست.

او در پاسخ به اینکه رئیس دولت اصلاحات آیا در این زمینه صحبتی خطاب به اصلاح‌طلبان داشته؟ گفت: من تا به حال صحبتی از رئیس دولت اصلاحات نشنیدم، اما مجمع روحانیت مبارز رویکردش این است که اصلاحات در انتخابات فعال بوده و مردم هم باید نسبت به سرنوشتشان حس مسئولیت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار