مردم درباره دستگیری سرکرده «حرکة النضال» چه می‌گویند؟

در گزارش زیر نظر مردم درباره دستگیری سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال را می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت اطلاعات صبح پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «فرج الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال را دستگیر کرده است. در این اطلاعیه آمده بود وی که عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ است، در سال‌های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیراً در حال برنامه ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام ماند.

چند روز پس از اعلام این خبر، وزارت اطلاعات اقدام به انتشار مستندی تلویزیونی از اعترافات تروریست تازه دستگیر شده کرد که با عنوان «فرجام جنایت» پخش شد و در آن به بررسی جزئیاتی از چند عملیات تروریستی و خونین گروهک تجزیه‌طلب حرکة النضال، از زبان حبیب فرج الله چعب پرداخته است.

خبرنگار ما پس از انتشار این مستند، گفتگو‌هایی با شهروندان تهرانی در محدوده میدان انقلاب انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

از شنیدن خبر دستگیری عامل حمله تروریستی اهواز خیلی خوشحال شدم

احمد ۲۸ ساله که فروشنده یکی از کتاب فروشی‌های میدان انقلاب است درباره خبر دستگیری عامل حمله تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز می‌گوید: من پنجشنبه شب بعد از شنیدن خبر از تلویزیون آنقدر خوشحال شدم که قابل گفتن نیست؛ این روزا بخاطر کرونا و مسائل اقتصادی هیچکی حال و روز خوبی نداره و همه کلی مشغله فکری دارن، اما اینکه شنیدم یه نامردی رو که باعث اون اتفاق شد، بعد از دو سال گرفتن، خیلی خوشحال شدم؛ خوبه که تو این وضعیت مملکت، حداقل وزارت اطلاعات داره کارش رو می‌کنه و خیالمون ازش راحته.

سرکرده «حرکة النضال» در خواب هم نمی‌دید که دستگیر شده

سپهر ۲۵ ساله که در یکی از پاساژ‌های کتابفروشی کارگری میکند نیز درباره دستگیری فرج الله چعب گفت: خبر دستگیری اون تروریست رو پنجشنبه موقع نهار خوردن خوندم؛ توی این کانالای تلگرام داشتم می‌چرخیدم که دیدم نوشتن که «سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال دستگیر شد». وقتی عکسش رو دیدم خیلی حال کردم؛ طرف از این تروریست کت شلواریا بود و دستبند و چشم‌بند زده بودن بهش؛ فکر کنم هیچ وقت توی خوابش هم همچین روزی رو نمی‌دید.

با دیدن فیلم اعترافات «چعب» هم خوشحال شدم، هم به سربازان گمنام افتخار کردم

حسین ۳۰ ساله که دانشجوی ترم اول دکترای جامع شناسی است درباره دستگیری سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال، معتقد است: روز حمله تروریستی رژه ارتش توی اهواز رو خوب یادمه؛ از لحظه اولی که توی تلگرام خبرای فوری منتشر شد تا مصاحبه سخنگوی الاحوازیه با ایران اینترنشنال و اخبار رسانه‌های خودمون رو خوب یادمه؛ حتی همین یکی دو ماه پیش هم یه فیلم از اون روز درومد که ۴ نفری که تیراندازی میکردن، داشتن به اونایی که روز زمین افتاده بودن، تیر خلاصی میزدن؛ این حجم از وحشی‌گری از تروریست‌ها غیر قابل انتظار نیست، اما فکر نمی‌کنم کسی باشه که با دیدن اون ویدئو لعنت و نفرین نفرسته به تروریست جماعت.

او درباره لحظه شنیدن خبر دستگیری عامل حمله تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ و احساسش در این زمینه می‌گوید: از همون دو سال پیش مطمئنم بودم که بلاخره عامل حمله رژه اهواز رو یا می‌گیرن، یا به درک می‌فرستنش؛ وقتی خبر دستگیریش رو خوندم و فیلم اعترافاتش رو دیدم هم خوشحال شدم، هم اینکه افتخار کردم به سربازای گمنام؛ بنظرم این تروریستی هم که گرفتن، باید خوشحال باشه که دستگیر شده و دست مردم نیفتاده.


بیشتر بخوانید

چشم امید مردم به وزارت اطلاعات است

مریم کارمند که کارمند بانک است و ۳۸ سال دارد نیز درباره احساسش بعد از شنیدن خبر دستگیری عامل حمله رژه اهواز گفت: پسر من آرزوی داره یه روزی از نزدیک مراسم رژه رو ببینه، اون روز هم داشت مراسم رژه تهران رو از تلویزیون می‌دید؛ از اون روز خیلی به این فکر کردم که اگر من و پسرم توی اهواز بودیم، احتمالا به مراسم رژه می‌رفتیم و دیگه الان مثل اون آدمای مظلومی که تیر خوردن و کشته شدن، زنده نبودیم؛ اونا که تیر اندازی کردن به درک رفتن، امیدوارم بقیشون هم به درک برن! او ادامه می‌دهد: من اهل سیاست و سیاسی بازی نیستم، اما وقتی شنیدم وزارت اطلاعات عامل حمله رژه اهواز رو گرفته، خیالم راحت شد؛ من مادرم و مثل پدر و مادرای دیگه نگران بچه‌ام هستم؛ از طرف من از اونایی که اون تروریست رو گرفتن تشکر کنید و بهشون بگید که چشم امید مردم به شماست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
انشاالله ريشه شان قطع شود و اين ها را مانند حیوان سقط كنند تا مردم خوزستان نفس راحتي بكشند و از ناامني نجات يابند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
همیشه عزیز باشی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
اصلش ان شا الله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اصلش ان شاءالله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۳ دی ۱۴۰۰
یک سوال دارم واقعا اینا به چه هدفی مردم رو میکشن؟ اصلا به فکر آبرو و دنیا و آخرت هستن؟ برام سواله کسی هست جواب بده؟
آخرین اخبار