شایعات اسکناسی پشت فهرست داوران بین المللی!/ آیا قاضی های فوتبال از حیثیتشان دفاع می کنند؟

امیر عرب براقی، برادر همسر علیرضا فغانی صحبت‌هایی را علیه دپارتمان داوری و علیرضا سهرابی انجام داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی قبل اعلام شد که نام علیرضا فغانی از فهرست داوران بین المللی فوتبال ایران خط خورده است و با همین اتفاق، او حضور در جام جهانی قطر را از دست می‌داد.

پس از آن، فغانی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و مدعی شد خصومت شخصی باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده و مشکلی وجود ندارد و او می‌تواند به راحتی در بین داوران بین المللی قرار بگیرد.

بعد از  انتقاداتی که به فدراسیون فوتبال وارد شد، سایت این فدراسیون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حیدر بهاروند ، سرپرست فدراسیون فوتبال دستور داده است تا مشکل علیرضا فغانی پیگیری شود و یک روز بعد به صورت رسمی اعلام شد که نام فغانی به لیست داوران بین المللی ایران برگشته و مشکلی برای حضور در جام جهانی آینده نخواهد داشت.

البته پس از آن مشخص شد که نام امیر عرب براقی، داور فوتبال کشورمان و برادر همسر علیرضا فغانی از این لیست خط خورده  و به جای او نام علی اصغر مومنی قرار گرفته است.

لجبازی دپارتمان داوری با خانواده فغانی!/ پای پول در میان است؟/////

در همین باره امیر عرب براقی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی بیان کرد: یک اتفاق باور نکردنی در طول این هفته برای من رخ داده، که توضیح این موضوع برای من هم سخت است و هم این که تبدیل به یک اتفاق خنده دار شده است. روز چهارشنبه من در کلاس آنلاین AFC شرکت کرده بودم و بعد از کلاس متوجه شدم، لیست بین المللی داوران دگرگون شده است و اتفاقاتی رخ داده است که باور کردنی نیست.

او افزود: دوستان، یک بار فغانی را از لیست خارج کردند و آن لیست را به شکل رسمی روی سایت فدراسیون فوتبال ایران قرار ندادند و بعد از اینکه فغانی به لیست اضافه شد، روی سایت فدراسیون قرار گرفت. وقتی فغانی با فشار‌های ایجاد شده به لیست برگشت، مسئولان تصمیم گرفتند یک نفر دیگر در لیست بماند و من که از سال گذشته سابقه حضور در دوره‌های آسیایی را داشتم کنار گذاشتند.

عرب براقی ادامه داد: من اگر در این لیست حضور نداشته باشم، تمام دوره‌های حضورم در کلاس‌های آسیایی پاک خواهد شد. ما که در زمان ریاست تاج وارد لیست آکادمی شده‌ایم، تعهدمان این بود که بعد از ۳ سال وارد لیست بین المللی شویم و بدون هزینه ارزی برای کشورمان قضاوت کنیم. سهرابی خودش یک مغز متفکر است و او با زیرکی لیست را چهارشنبه بعد از ظهر منتشر کرد، چون پنجشنبه و جمعه هم تعطیل است و نبی هم در کشور حضور نداشت.

وی خاطرنشان کرد:۲ هفته است که قضاوتی را به من نداده‌اند و با حضور سهرابی در دپارتمان داوری، این قضیه برایم مشخص بود. او  اختلافی  به خاطر مشکلی با فغانی داشت که در یک فرصت بهتر به آن خواهم پرداخت. او هر وقت زورش به فغانی نرسد، سعی می‌کند سر من خالی کند و خوشبختانه ماموریتش را هم به خوبی انجام داده است.

لجبازی دپارتمان داوری با خانواده فغانی!/ پای پول در میان است؟/////

البته این صحبت‌ها درحالی مطرح شد که گفته می‌شود  برخی مراودات مالی در  این اتفاق دخیل بوده است و این ادعای یکی از فعالان رسانه بود  و اسناد نه چندان محکمی هم در فضای مجازی توسط این فرد منتشر شد،  اما هنوز کمیته اخلاق به این ماجرا ورود پیدا نکرده است. فدراسیون برای این که اشتباهش را جبران کند (بازگشت فغانی)، یک داور جوان را از فهرست داوران بین المللی (امیر عرب براقی) حذف کرد تا به نوعی در این ماجرا، باز هم یک نفر قربانی شود تا یک داور خاص!  همچنان در لیست بماند.

البته این درحالی است که علی خسروی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در این باره بیان کرد: پروژه کنار گذاشتن فغانی از سال پیش شروع شده بود. کمیته داوران، سال گذشته تصمیم به کنار گذاشتن فغانی گرفته بود، اما تاج قبول نکرد. برای حضور فغانی در نیمه‌نهایی یا فینال جام جهانی ۲۰۲۲ تضمین می‌دهم و مشکلی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام ،

می خواستم بدانم با توجه به اینکه استرالیا کانگورو دارد ،
آیا خود استرالیا فوتبال آمریکایی دارد یا فوتبال بین المللی ؟
آخرین اخبار