رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد:

تاثیر تحولات سیاسی، اقتصادی بر بازار مسکن مشهد زمان بر است/ کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن بعد از تحولات سیاسی جدید در دنیا

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد در خصوص وضعیت جدید بازار مسکن و تحولات آن بعد از انتخابات آمریکا گفت: در نتیجه تحولات سیاسی، اقتصادی و تاثیرش بر بازار‌های مختلف آنچه که در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد با دیگر حوزه‌ها متفاوت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی مرادزاده رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: بازار‌هایی مانند سکه و دلار و... که اموال منقول معامله می‌کنند بلافاصله با هر پیام سیاسی اقتصادی واکنش نشان میدهند، ولی در حوزه مسکن این پیام یا هر اتفاقی که رخ می‌دهد با یک تاخیر زمانی تقریبا یکی دوماهه خودش را نشان میدهد.
 
او افزود: برای اینکه ببینیم تا چه اندازه انتخابات آمریکا توانسته بربازار مسکن تاثیر بگذارد خیلی فاصله داریم، چون این بازار هنوز و کماکان درگیر همان مسائلی قبلی مانند افزایش قیمت دلار و به طبع آن افزایش نهاده‌های ساختمانی هستیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد با بیان اینکه مسکن در حال حاضر دوران رکود را می‌گذراند ادامه داد: در این چند ماهه اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن به حدی بود و کار تا جایی پیش رفت که از توان خرید خریداران خارج شد و همین عامل باعث ایجاد رکود سنگینی در بازار مسکن شد.

مرادزاده بیان کرد: تا قبل انتخابات آمریکا مردم در خرید مسکن بلاتکلیف بودند همین قضیه باعث شد که در زمانی بازار مسکن دچار رکود سنگین تری شود، ولی بعد از مشخص شدن تکلیف انتخابات، تکلیف مردم هم مشخص شده است با این همه، اما هنوز بازار از خریداران واقعی خالی است به جهت اینکه این افراد با توجه به تحولات اخیر هنوز قیمت‌ها را بالا می‌بینند، چون آن‌ها توقع دارند قیمت‌هایی که در اوایل سال ۹۹ صد درصد افزایش پیدا کرده بود الان نصف شود درحالیکه این کاهش قیمتی آن هم با این سرعت شدنی نیست.

بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: هر چند تاثیر تحولات جدید فقط ممکن است بر روی آپارتمان‌های جدید تاثیر بگذارد نه آپارتمانی که اول امسال با دلار همان وقت ساخته شده است مطمئنا این آپارتمان با آن سرعتی که خواست برخی از متقاضیان است کاهش پیدا نمی‌کند. من فکر می‌کنم این بازار هنوز به زمان بیشتری برای اظهار نظر در خصوص کم و کیف آن نیاز دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش تعداد فروشندگان مسکن نسبت به خریداران آن چه عواملی باعث کشاندن مالکان مسکن به بنگاه‌های مشاور املاک شده است تاکید کرد: بعد از انتخابات آمریکا و کاهش قیمت دلار خیلی از کسانی که پول‌های سرگردان داشتند و برای حفظ ارزش سرمایه شان در گذشته آپارتمان خریده بودند حالا با این وضعیت احساس خطر کرده اند و همین ترس از کاهش قیمت باعث شده است که خیلی از مالکان مسکن فروشنده بشوند، چون در حال حاضر قیمت مسکن نسبت به چند ماه گذشته ۱۵ درصدی کاهش یافته است.
 
منبع؛ قدس
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.