ویژه برنامه‌های هفته بسیج در سیستان‌وبلوچستان مجازی برگزار می‌شود

رییس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرهنگ عوضعلی فقری رییس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستاندر نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج امسال متفاوت از سال‌های گذشته و با تمرکز بر پایگاه محور و محله محور خواهد بود.

او بیان کرد: امسال با توجه به اینکه در اجرای برنامه‌های حضوری و میدانی گرامیداشت هفته بسیج محدودیت وجود دارد عمده برنامه‌های گرامیداشت این هفته در بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است.

رییس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: همچنین رویکرد محوری همه برنامه‌های امسال با توجه به شیوع کرونا و شرایط بد معیشتی برخی از اقشار جامعه «نهضت خدمت خالصانه و مومنانه» است.

او تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی بسیج رفع تهدید‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت است بدین منظور شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین» نامگذاری شده است.

سرهنگ فقیری اظهارداشت: تلاش شده تا خدمات بسیج در طول ۴۱ سال اخیر در سیستان و بلوچستان جمع‌بندی و به صورت یک کتابچه منتشر شود تا آحاد جامعه از خدمات این نهاد انقلابی با خبر شوند.

او بیان کرد: بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی، اجتماعی، نظامی و مردمی در دنیاست و ما در هیچ کجای دنیا شبکه‌ای مشابه به این وسعت همچون بسیج نداریم.

رییس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به تهدیداتی که در طول چهل سال اخیر علیه ایران اسلامی توسط دشمنان و معاندان نظام انجام شده است اگر بسیج نمی‌بود هم‌یانک با مشکلات زیادتری دست و پنجه نرم می‌کردیم.

او با اشاره به اینکه هفته بسیج از روز جمعه ۳۰ آبان آغاز می‌شود، افزود: در نخستین روز از هفته بسیج اعزام جهادگران سلامت در قالب گروه‌های جهادی پزشکی به ۲۳۰ نقطه از استان برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ فقیری تصریح کرد: همچنین در این روز با توجه به کاهش اهدای خون در سیستان‌وبلوچستان، پویش «نذر خون» در استان آغاز می‌شود.

او در تشریح مهمترین برنامه‌های روز دوم هفته بسیج در سیستان‌وبلوچستان گفت: در این روز با رویکرد «هر پایگاه یک خدمت» خدمت‌رسانی همه پایگاه‌های سطح استان شامل یکهزار و ۷۵۹ پایگاه مقاومت در دستور کار قرار گرفته است.

رییس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: افتتاح طرح‌های جهادی شامل ۸۴ پروژه عمرانی و ۲۴ پروژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اجرای طرح ازدواج آسان برای ۲۰۰ زوج، ارائه ۳۸۵ خدمت مددکاری توسط بسیج جامعه زنان، تجمع مجازی ۷۰۰ هزار بسیجی و توزیع سبد‌های معیشتی حمایتی میان اقشار محروم از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در این استان است.

اواظهارداشت: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و اعزام جهادگران سلامت به محله‌ها از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سیستان‌وبلوچستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار