انواع، کاربرد‌ها و مزایای پارتیشن اداری

طراحی داخلی فضای محل زندگی و کار برای همه افراد مهم است. به هر محیطی با توجه به کارایی و سلیقه افرادی که در آن هستند.

 به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی داخلی فضای محل زندگی و کار برای همه افراد مهم است. به هر محیطی با توجه به کارایی و سلیقه افرادی که در آن هستند، می‌توان طرحی متفاوت داد تا ضمن زیبایی محیط و همچنین تقسیم بندی قسمت‌های مختلف، از فضای در اختیار، بهترین استفاده انجام شود. طراحی محیطی همچنین به فضا، روح و شخصیت می‌بخشد.

پارتیشن‌ها راحت‌ترین، منعطف‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای جداسازی و بهینه‌سازی فضاهای داخلی در محل زندگی و کار هستند. از پارتیشن‌ها می‌توان برای زیبایی محیط و به عنوان دکور نیز استفاده کرد. پارتیشن‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها،  استایل‌ها، سایزها و اشکال مختلف و متنوع تولید می‌شوند. پارتیشن ثابت، متحرک، شیشه‌ای، چوبی، دوجداره، آلومینیومی و... از انواع مختلف هستند که با توجه به سلیقه افراد و دکور محیط مورد نظر استفاده می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع مختلف پارتیشن اداری و دوجداره و کاربردها و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

انواع پارتیشن اداری؛ کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها

استفاده از پارتیشن در فضای اداری بسیار مرسوم است. تقسیم‌بندی اتاق‌ها، حیطه بندی‌، مرتب سازی، شخصی سازی، دکور و طراحی فضای کاری از کاربردها و ویژگی‌هایی است که با استفاده از پارتیشن به دست می‌آید. در محیط‌های کاری، کارمندان نیاز به احساس آرامش و تمرکز برای انجام کارهای خود دارند که با این تقسیم بندی، احساس بهتری پیدا می‌کنند و این موضوع باعث افزایش کارایی آنان می‌گردد.

استفاده از پارتیشن، بهترین روش برای تبدیل فضاهای بزرگ‌تر به فضاهای کوچک و شخصی است. امروزه با استفاده از این متریال‌های سبک و قابل جابجایی به راحتی و بدون استفاده از مصالح سنتی و قدیمی می‌توان به بهترین شکل برای طراحی محیط داخلی عمل کرد.

انتخاب نوع پارتیشن در فضاهای اداری بستگی به محیط، مکان، روحیات فضای کار و مهم‌تر از همه سیاست کاری سازمان و یا شرکت مربوطه دارد. بعضی از محیط‌های کاری، رسمی و اداری هستند و طراحی مناسب چنین فضایی را می‌طلبند. در بعضی مکان‌ها نیز طراحی مدرن و به روز مدنظر بوده و طرح کلاسیک کاربردی ندارد. در ادامه به معرفی انواع مختلف پارتیشن‌های اداری می‌پردازیم.

انواع، کاربردها و مزایای پارتیشن اداری

پارتیشن دوجداره شیشه‌ای، ام دی اف و آلومینیومی

در بعضی موارد می‌توان از پارتیشن دوجداره استفاده کرد. پارتیشن‌های دوجداره از نوع شیشه‌ای، چوبی آلومینیومی و یا تلفیقی هستند که به علت دوجداره بودن، عایق صدا و حرارت هستند.

پارتیشن دوجداره شیشه‌ای

در صورتی که از نوع تمام شیشه استفاده شود، فضایی کاملاً بدون مرز و شفاف را در عین بهینه‌سازی و زیبایی در اختیار خواهیم داشت. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طراحی مدرن و به روزی به فضا داده شده است. در عین حال محل کار از نور بسیار بالایی برخوردار است. پارتیشن‌های شیشه‌ای به دیوارهای نامرئی و بی‌رنگ معروف هستند.

پارتیشن ام دی اف

در مواقعی که نیاز به شخصی سازی بیشتر و حفظ حریم خصوصی باشد، انتخاب پارتیشن‌های اداری چوبی (ام دی اف) بهترین گزینه است. حتی می‌توان از انواع ترکیبی شیشه و ام دی اف نیز استفاده کرد. این نوع علاوه بر کارایی که در تقسیم بندی فضای کار دارند، به علت استفاده از چوب ام دی اف، زیبایی خاص خود را دارا هستند. با توجه به این که می‌توان از انواع طرح‌های ام دی اف برای ساخت آن‌ها استفاده نمود بنابراین تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارند.

با توجه به این که در تولید و طراحی آنان از شیشه نیز استفاده می‌شود، بنابراین با کوچک و بزرگ کردن شیشه‌ها، رنگی و غیررنگی کردن آن و همچنین سایز و اندازه، می‌توان طرح‌ها و استایل‌های مختلفی به آن داد.

پارتیشن آلومینیومی

فریم اولیه و در اصل چارچوب این نوع پارتیشن‌ها ساخته شده از آلومینیوم است. برای دیگر قسمت‌های این پارتیشن‌ها از چوب ام دی اف و یا شیشه و حتی در برخی موارد ترکیبی از این دو استفاده می‌شود.

با توجه به نوع شیشه که می‌تواند دوجداره یا تک جداره باشد و همچنین طرح و رنگ و شکل چوب ام دی اف مورد استفاده، در این مدل از پارتیشن‌ها نیز می‌توان تنوع زیادی ایجاد کرد. پارتیشن‌های آلومینیومی نسبت به چوبی و شیشه‌ای سبک‌تر بوده و به راحتی قابل جابجایی هستند.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم بسته به نیاز می‌توان از انواع ثابت و یا متحرک این پارتیشن‌ها استفاده کرد. معمولاً در فضاهایی که بازتر هستند و امکان تغییر دکوراسیون وجود دارد، پارتیشن‌های اداری متحرک گزینه بهتری هستند اما در مواردی که بعد از نصب امکان جابجایی وجود نداشته باشد و فضا برای این کار مناسب نباشد، استفاده از نوع ثابت آن بهتر و کم هزینه‌تر است.

ویژگی‌ها و کاربردهای جذاب پارتیشن دوجداره

پارتیشن‌های دوجداره که در این مقاله در خصوص آن مطالبی را ارائه کردیم از انواع کاربردی و مناسب برای فضاهای اداری هستند. در این نوع پارتیشن‌ها از شیشه دوجداره استفاده می‌گردد که علاوه بر جداسازی فضای مورد نیاز، در زمستان و تابستان عایق برودت و حرارت نیز هستند. این پارتیشن‌ها به علت ویژگی دوجداره بودن، عایق صدا نیز می باشند. این موضوع به ویژگی شخصی سازی و حفظ حریم خصوصی افراد کمک می‌کند و همچنین باعث ایجاد سکوت و آرامش در محیط می‌گردد.

در پارتیشن‌های دوجداره می‌توان از ترکیب چوب و شیشه و یا حتی تمام چوب و تمام شیشه استفاده کرد. طرح‌های تمام شیشه به علت سادگی طراحی برای محیط‌های کاری تقریباً مدرن، بیشتر مناسب هستند.

طرح‌های پارتیشن دوجداره چوبی  (ام دی اف) نیز بسیار شکیل و زیبا هستند. برای محیط‌های سازمانی کلاسیک مانند ادارات دولتی و شرکت‌هایی که طراحی سنگین‌تری نیاز داشته باشند، مناسب هستند. مدل‌های چوبی گرمای بیشتری به محیط می‌بخشند. به علت موجود بودن طرح‌های مختلف ام دی اف در بازار می‌توان هماهنگی زیادی بین این پارتیشن و سایر وسائل و ملزومات اداری ایجاد کرد.

پارتیشن فریم لس

پارتیشن یکی از ابزار طراحی و دکوراسیون اداری است که برای اهداف مختلف با متریال های متفاوت و کاربردی، بنا به سفارش و سلیقه مشتری، شرایط محل نصب و کاربری آن، قابل طراحی، تولید و نصب می باشد که با آن می توان به استفاده بهینه از فضا دست یافت.

پارتیشن های اداری به چندین دسته تقسیم می شوند که تعدادی از آن ها عبارتند از پارتیشن های تک جداره، پارتیشن های دوجداره، پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن فریم لس و پارتیشن های متحرک.

پارتیشن های فریم لس در سال های اخیر به دلیل طراحی مدرن و شیک، حجم کم، استحکام بالا، سرعت نصب بالا و از لحاظ اقتصادی به صرفه بودن، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پارتیشن فریم لس با وجود اتصالات کفی و سقفی، استحکام بالایی داشته و عدم وجود فریم باعث جلوه بصری زیبا و نمایش بزرگتر فضا گردیده و همچنین به دلیل عبور نور و دید کلی بر محیط، باعث استفاده بهینه از انرژی و کاربری بیشتر فضا می شود. همچنین می توان با استفاده از چاپ های گرافیکی (مش روی شیشه) و نور پردازی، به زیبایی محیط افزود.

انتخاب بهترین پارتیشن اداری

همانطور که گفته شد، استفاده از پارتیشن‌های اداری مزایای بسیار زیادی دارد؛ تقریباً می‌توان گفت امروزه بهترین روش برای نظم‌دهی و سازمان‌دهی محیط کار محسوب می‌شوند. هرکدام از پارتیشن‌های اداری مانند پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره، شیشه‌ای و چوبی یا فلزی، ثابت و یا متحرک، ویژگی‌ها و خصوصیات خود را دارند. انتخاب یک پارتیشن مناسب برای فضای کاری شما، به سلیقه و همچنین نیاز و سیاست کاری شما برمی‌گردد. البته در این موارد مشورت با یک کارشناس طراحی داخلی نیز در انتخاب خوب و صحیح، تأثیرگذار است.

انواع، کاربردها و مزایای پارتیشن اداری

شرکت سهلان نما (سهلان) به عنوان یکی از اولین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده انواع پارتیشن های ادرای، میز و فایل و سایر ملزومات اداری، کابین مذاکره آکوستیک و همچنین سازه ها و تجهیزات نمایشگاهی،با داشتن گروهی از معماران خلاق و زبده، استفاده از متریال درجه یک و جمعی از همکاران حاذق در نصب و اجرا، به عنوان بهترین گزینه پیش روی شماست.

تلفن هماهنگی و سفارش: 88759985-021               

ایمیل: info@sahlannama.ir

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار