در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین جزئیات از برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور / انتخابات نظام صنفی چگونه برگزار می‌شود؟

اثنی‌عشری درباره آخرین جزئیات برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور توضیحاتی ارائه داد.

محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یک تشکل اقتصادی بخش خصوصی است که شرکت‌ها، مشاوران و فروشگاه‌های صنف فناوری اطلاعات عضو آن هستند و هر سه سال یک‌بار انتخاباتی برای تشکیل هیئت مدیره‌های استانی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه این انتخابات در ۲۸ استان برگزار می‌شود افزود: در حال حاضر انتخاباتی را پیش‌رو داریم که ۲۹ آبان‌ماه در تهران و چند شهر دیگر برگزار می‌شود تا پایان آذرماه انتخابات هیئت مدیره ۲۸ استان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به اتمام می‌رسد.

او گفت: چهارشنبه هفته گذشته انتخابات در شهر کرج برگزار شد که تست پایلوت اولین انتخابات اینترنتی ایران در بستر بلاک چین بود.

اثنی بشری با بیان اینکه ایرادهای موجود را در این انتخابات پیدا کردیم گفت: پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، قم، کرمان و همدان به صورت اینترنتی انتخابات برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: ما یک تشکل هستیم و اعضا، شرکت‌هایی که در حوزه IT فعالیت دارند، فروشگاه‌هایی که عضو سازمان هستند و مشاوران و اشخاص حقیقی که در رشته فناوری اطلاعات کار می‌کنند و عضو سازمان هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

برگزاری انتخابات نظام صنفی به صورت اینترنتی

اثنی بشری با بیان اینکه امسال یک تصمیم شجاعانه برای برگزاری انتخابات گرفتیم و انتخابات اینترنتی برگزار می‌شود گفت: انتخابات اینترنتی مشکلاتی را هم دارد از جمله  تردیدهایی که در مورد صحت انتخابات، ثبت و شمارش رای و هک شدن دیتا وجود دارد.

او ادامه داد: بر همین اساس به جمع‌بندی رسیدیم که از بستر بلاک چین استفاده کنیم و این موضوع یک فناوری جدید است و موضوع تقلب وجود ندارد و با اطمینان خاطر انتخابات می‌تواند برگزار شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد: ما هر ۳ سال یکبار این انتخابات را داریم و انتخابات پیش رو ششمین دوره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است که برگزار می‌شود. در دوره پنجم در شهر تهران صندوق الکترونیکی را برای انتخابات داشتیم.

انتخابات کدام استان‌ها هفته آینده برگزار می‌شود؟

اثنی عشری با بیان اینکه هفته آینده انتخابات استان‌های فارس، کردستان و مرکزی را داریم گفت: در استان‌هایی که تعداد اعضا کمتر است، زمان رای‌گیری را طولانی کرده‌ایم تا افراد بتوانند به صورت توزیع شده رای گیری را انجام دهند.

او با اشاره به اینکه در بیشتر استان‌ها انتخابات به صورت اینترنتی انجام می‌شود افزود: زمانی که از انتخابات صندوقی به سمت اینترنتی می‌رویم، فقط مکانیزه کردن رهگیری مدنظر نیست، بلکه یک تغییر مفهومی در رفتار‌ها و... نیز اتفاق می‌افتد و حاشیه‌ها و دغدغه‌هایی را به دنبال دارد.

آخرین جزئیات از برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور / انتخابات نظام صنفی چگونه برگزار می‌شود؟

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: برای رأی دادن باید از قبل ثبت نام انجام شود و احراز هویت صورت بگیرد.

او ادامه داد: در تلفن همراه افراد کدی ارسال می‌شود تا پس از احراز هویت بتوانند رای دهند.

اثنی عشری بیان کرد: ما تمام فرآیند‌های انتخابات را برای امسال آنلاین کرده‌ایم و این موضوع نیازمند برنامه ریزی‌هایی است که انجام داده‌ایم و نتیجه خوبی هم دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد: پس از به اتمام رسیدن انتخابات، بلافاصله بعد از یک ساعت نتایج اعلام می‌شود.

او گفت: ما برای انتخابات در سه شاخه نامزد داریم که یک شاخه شرکت‌ها، یک شاخه مشاوران و یک شاخه هم فروشگاه‌ها هستند و هر عضوی در شاخه خود به نمایندگان خود رای می‌دهد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: ۱۵ عضو شرکتی ۳ عضو مشاور و ۲ عضو فروشگاهی در انتخابات تهران انتخاب می‌شوند که این عدد در استان‌های مختلف متفاوت است.

رشد ۴۸  درصدی مشارکت در انتخابات نظام صنفی استان البرز

اثنی عشری بیان کرد: در حال حاضر تنها در استان البرز انتخابات برگزار شده است و ۴۸ درصد افزایش مشارکت را داشته‌ایم.

او گفت: در تهران نیز آمار ثبت نامی دو برابر تعداد افراد دوره گذشته است که برای ثبت نام در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: بلاک چین تکنیکی است که در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود و کاربرد‌های متفاوتی دارد. یکی از کاربرد‌های آن در بحث انتخابات است و به نظر ما بهترین روشی هست که می‌توان انتخابات را برگزار کرد.

آخرین جزئیات از برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور / انتخابات نظام صنفی چگونه برگزار می‌شود؟

اثنی عشری بیان کرد: هنگام شروع با یک نگرانی وارد فاز انتخابات اینترنتی در بستر بلاک چین شدیم. این روش خیلی جدید نیست و سال‌هاست که بحث آن مطرح شده است.

او در پایان اظهار داشت: ما این مخاطره را پذیرفته‌ایم و در این دوره انتخابات را به‌صورت اینترنتی برگزار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: نظام صنفی ، اثنی عشری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار