کرونا و خطراتش فرصتی برای مثلت گردشگری مذهبی/ تلاش برای آماده سازی صنعت گردشگری در دوران پساکرونا

کرونا شاید این روزها خسارت های بسیار زیادی به مردم دنیا وارد کرده باشد اما گاهی می توانیم آن را به منزله فرصتی برای دوران پسا کرونا در نظر بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی نیری با بیان این مطلب که شیوع کرونا، صنعت گردشگری را با بیشترین آسیب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه کرده است،گفت: دوران شیوع کرونا فرصتی فراهم کرد تا با آسیب‌شناسی، انتخاب راه‌حل و ارائه برنامه‌های کاربردی، صنعت گردشگری را برای ارائه خدمات در دوران پساکرونا آماده کنیم.

او افزود: از این رو توسعه روابط و همکاری‌ها در قالب تفاهم و توافق‌نامه‌های کاری که منجر به هم‌افزایی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و افزایش فرصت‌های گردشگری می‌شود، در دستور کاری کلان شهر‌های گردشگرپذیر قرار گرفته است.

نیری با اشاره به عقد تفاهم همکاری میان شهر‌های شیراز، قم و مشهد که به مناسبت روز قم به میزبانی این شهر برگزار می‌شود، افزود: تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان این سه شهر به دنبال تشکیل مثلث طلایی گردشگری که چندی پیش با تفاهم سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد رخ داد، می‌تواند فرصتی در زمینه تقویت صنعت گردشگری در شیراز و کلان‌شهر‌های همراه باشد.

او بیان کرد: حوزه گردشگری مذهبی در شیراز یک فرصت طلایی است که تا کنون مغفول مانده است و اگرچه عمده مباحث گردشگری مذهبی خارج از محدوده وظایف و اختیارات شهرداری است، اما به لحاظ فضاسازی شهری، تولید محصولات فرهنگی، هنری، مذهبی، تهیه نقشه گردشگری مذهبی و... از جمله اقداماتی است که مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن با همکاری برخی انجمن‌ها و نهاد‌ها انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، همکاری و همدلی نهاد‌های متولی گردشگری در کلان شهر‌های کشور، مهم‌ترین اصل برای توسعه گردشگری مذهبی است که عقد تفاهم همکاری مشترک میان سه شهر شیراز، قم و مشهد به عنوان شهر‌های حرم اهل بیت (ع) نقطه‌ی آغاز تخقق این رویکرد خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار