ابراز تردید روسیه درباره خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان

نماینده روسیه در امور افغانستان درباره تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان ابراز تردید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد مسکو درباره خروج نیرو‌های آمریکا از خاک افغانستان تردید دارد.

ضمیر کابلوف روز چهارشنبه اعلام کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ در مورد تسریع خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان سر و صدای زیادی به پا کرده، اما در واقع بعید است که تغییر قابل توجهی در شمار نظامیان این کشور در افغانستان شاهد باشیم.

نماینده روسیه در امور افغانستان گفت: ترامپ واقعا قصد خروج نیرو‌های آمریکا را دارد، اما برغم بیانیه‌های قبلی او ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی در افغانستان باقی می‌مانند. باید بگویم که برخی‌ها در کابل امیدوارند بایدن همه این‌ها را لغو کند.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد که در چند هفته آینده دو هزار نظامی آمریکایی از افغانستان و ۵۰۰ نظامی این کشور از عراق به آمریکا برگردانده شود. کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: تا ۱۵ ژانویه شمار نظامیان ما در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت. شمار نیرو‌های ما در عراق نیز به ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید.

همچنین رابرات او برایان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دستور کاهش نیرو‌های آمریکا در افغانستان صادر شده است.

در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان و سه هزار نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار