مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان با کمبود پلاسما روبرو هستیم.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، درباره کمبود پلاسما اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و درخواست زیاد بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسما در استان اصفهان با کمبود این فرآورده خونی روبرو هستیم.


او ادامه داد: هر روز شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان برای اهدای پلاسما هستیم و به‌طور میانگین در روز حدود ۲۴ اهداکننده داریم؛ اما درخواست زیاد بیمارستان‌ها به‌علت شیوع کرونا، ما را با کمبود پلاسما مواجه کرده است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره ذخایر خون در استان اظهار داشت: با توجه به سردی هوا و کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در حال حاضر ذخایر خون در اصفهان خوب است اما مطلوب نیست.
او گفت: در مقایسه با سال‌های قبل، حدود ۳۰ درصد از مراجعه‌کنندگان اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا و سردی هوا کاهش داشته ولی مصرف بیمارستان هنوز پا برجا است.
زینلی با دعوت به مردم برای اهدای خون خاطرنشان کرد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیازمندیم و از مردم با همه گروه‌های خونی برای اهدای خون دعوت می‌کنیم که ان‌شاالله پاسخگوی خوبی برای نیازمندان به خون باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
با وضعیت منع تردد و کمبود واحدهای دریافت خون آیا برنامه ای برای مراکز سیار اهدا خون در شهرها مثل فولادشهر فراهم است اطلاع رسانی کنید تا بتوان قطره ای خون و پلاسما از بیماران بهبود یافته کورونا جمع اوری گردد