رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد;

پایان عملیات نصب و راه اندازی سومین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام

کریمیان از پایان عملیات نصب و راه‌اندازی سومین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا و بیماران بستری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام، در جهت پیشگیری از کمبود احتمالی اکسیژن مصرفی بیماران و افزایش ظرفیت اکسیژن در بیمارستان، دستگاه اکسیژن‌ساز به عنوان سومین دستگاه در بیمارستان نصب و راه‌اندازی شد.

او افزود: برای خرید این دستگاه اکسیژن ساز مبلغ بیست و پنج میلیارد ریال اعتبار توسط دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این دستگاه اکسیژن‌ساز جدید ۶۰۰ ﻟﯿﺘﺮ ﺩﺭ دقیقه اکسیژن تولید می‌کند و ﺩﺭﺟﻪ ﺧﻠﻮﺹ آن نیز ۹۸ درصد است، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش میزان مبتلایان و بستری‌ها در تمام کشور، کمبود اکسیژن مصرفی بیماران در بیمارستان‌های کشور محتمل بود و ما از ماه‌ها پیش به فکر رفع چالش مربوط به اکسیژن مصرفی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه بوده‌ایم.

کریمیان ادامه داد: در چند ماه اخیر با حمایت و پشتیبانی استاندار محترم و رایزنی‌های فراوانی که با مسئولان محترم وزارت بهداشت داشتیم، درخواست‌های مربوط به سهمیه دستگاه اکسیژن ساز استان را همواره مورد پیگیری قرار دادیم.

او مطرح کرد: خوشبختانه این رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در سطح وزارت، به اختصاص دستگاه‌های متعدد درمانی و بیمارستانی از جمله دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی ایلام ختم شده است.

کریمیان افزود: حفظ سلامت مردم شریف استان ایلام، اصلی‌ترین مولفه‌ای است که همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان برای تحقق آن با تمام قوا تلاش می کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.