خسته از گرانی، سرشار از گلایه؛

کاسه صبر دامداران لبریز شده، گرانی نهاده دامی تا کی؟

قیمت ‌های سرسام آور نهاده‌های دامی، داد دامداران را درآورده و آن ها چشم انتظارند تا مسئولین چاره ‌ای اساسی برای این معضل بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در گوشه و کناری که به مطالبات به حق دامداران گوش دادیم از سختی‌ها و گله مندیشان برای افزایش قیمت‌ها می‌گفتند، آن‌ها می‌گفتند گرانی‌ها زمین گیرشان کرده است و با مشکل تامین نهاده مواجه هستند.

اشرفی گل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رابطه با گلایه مندی دامداران گفت: از آذر ماه ۷ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در بین شهرستان‌های استان بر اساس ظرفیت و تعداد دام‌های سبک و سنگین توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سبوس یکی از اقلام کنسانتره است، افزود: مشکلی که در بحث کنسانتره داریم این است که ما ظرفیت تولید بیش از هزار تن سبوس را در استان نداریم و ۵۰۰ تن سبوس را از کارخانجات استان البرز تامین می‌کنیم.

اشرفی ادامه داد: علاوه بر سبوس، جو، ذرت و سویای یارانه‌ای برای تولید کنسانتره به آن اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص گلایه مندی دامداران برای گرانی قیمت کنسانتره تصریح کرد: در حال حاضر قیمت کنسانتره، زیر قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

او عنوان کرد: گرانی‌های ایجاد شده در بحث کنسانتره آزاد است به همین دلیل ما اجازه تولید کنسانتره را به کارخانجات آزاد ندادیم و طبیعی است که در صورت ورود کنسانتره از استان‌های دیگر به داخل استان قیمت کنسانتره‌ای که به فروش می‌رسد بیشتر می‌شود.

اشرفی ادامه داد: قیمت مصوب کنسانتره در استان قبل از افزایش قیمت هزار و ۴۰۰ تومان بوده، اما طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار که به تازگی ابلاغ شده است، افزایش قیمت‌هایی را خواهیم داشت که اعمال خواهد شد و به تبع این افزایش قیمت، قیمت کنسانتره نیز تغییر خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تا قبل از این گرانی‌ها، قیمت ذرت و جو در بندر هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با افزایش قیمت‌هایی که جدیدا رخ داده جو و ذرت به هزار و ۷۰۰ تومان و سویا از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بندر به ۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.