تلاش مکرون برای تهیه پیمان نامه‌ای برای محدود کردن مسلمانان در فرانسه

مکرون دو هفته وقت داده است تا پیمان نامه‌ای با هدف محدود کردن مسلمانان در فرانسه تهیه شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون در تلاش است تا با تهیه پیمان نامه ای، فعالیت‌های مسلمانان در فرانسه را محدود کند.

بر اساس این گزارش، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد مکرون از مشاورانش خواسته تا ظرف ۱۵ روز «پیمان ارزش‌های جمهوری» فرانسه را تهیه کنند و این پیمان نامه باید از سوی شورای فرانسوی دین اسلام و اتحادیه‌های ۹ گانه تابعه آن رعایت شود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از مشاورانش خواسته تا پیمان نامه‌ای را تهیه کنند که در آن به ارزش‌های جمهوری این کشور اذعان شده و در آن قید شود که اسلام در فرانسه به عنوان تنها یک دین- و نه یک جنبش سیاسی- است و بنابر ادعای مکرون، نباید در امور دولتی دخالت کرده و یا به دولتی خارجی وابسته باشد.

بر همین اساس، کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون شب گذشته دیداری با سران مسلمان فرانسه داشته و در این نشست، «محمد موسوی» رهبر شورای مسلمانان فرانسه، «شمس الدین حافظ» رئیس مسجد پاریس، علاوه بر نمایندگانی از اتحادیه‌های ۹ گانه‌ای که شورای فرانسوی دین اسلام از آن‌ها تشکیل شده، حضور داشتند.

مکرون در این نشست به آن‌ها گفت در جریان است که برخی از این افراد مواضع‌ای مبهم و پیچیده در خصوص این مسائل داشته اند و از همین رو، ضروری است تا از این ابهام خارج شوند.

طبق اعلام کاخ الیزه، از این اتحادیه‌های ۹ گانه که بخش بزرگی از مسلمانان فرانسه را نمایندگی می‌کنند، سه اتحادیه با چشم انداز پیمان جمهوری که قرار است ارائه شود، موافق نیستند.

همچنین بر پایه این گزارش، مکرون تلاش دارد تا از طریق تشکیل شورای ملی امامان جماعت، در چهار سال آتی به مسأله حضور ۳۰۰ امام جماعت خارجی در فرانسه که بیشتر از ترکیه، مراکش و الجزایر آمده اند، پایان دهد.

بر این اساس، شورای امامان جماعت نه تنها قادر به صدور مجوز برای امامان جماعت هستند؛ بلکه در صورتی که آن‌ها پیمان ارزش‌های جمهوری فرانسه را زیر پا بگذارند، می‌تواند مجوز فعالیت آن‌ها را تعلیق کنند.

همچنین بنابر وظایف هر کدام از آنها، امام جماعت، خطیب مسجد و مبلغ، هر کدام باید تا میزانی با زبان فرانسوی آشنایی داشته و دارای مدارک تحصیلی در سطح دانشگاهی باشند.

گفتنی است از ماه اکتیر و پس از حمله‌های خونین اخیر در فرانسه که به قتل یک معلم تاریخ منجر شد، مکرون فشارهایش را بر سران گروه‌های مسلمان در فرانسه افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
مکرون نگران نباش... خدا داره برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بیچاره مردم فرانسه... نمی توانند دین شون را خودشون انتخاب کنند و در عمل به دین شون آزاد باشند...
واقعا این فرانسه همه چی را قورت داده... می خواهد اینجوری ارتباط مسلمان های کشورش را با کشورهای دیگه قطع کند
آخرین اخبار