آلمان: دولت جدید آمریکا در تصمیم خروج سربازان آمریکایی تجدیدنظر خواهد کرد

وزیر دفاع آلمان از احتمال تجدیدنظر دولت جدید آمریکا در تصمیم دونالد ترامپ برای خروج سربازان این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای از احتمال تجدیدنظر دولت جدید آمریکا تحت ریاست «جو بایدن» در تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور، برای خروج سربازان این کشور خبر داد.

بر این اساس کرامپ اعلام کرد اگر دولت جدید آمریکا بتواند در ماه ژانویه (۱ بهمن ۹۹) کاخ سفید را به دست گیرد، احتمال آن وجود دارد که در تصمیم دونالد ترامپ برای خروج ۹ هزار و ۵۰۰ سرباز این کشور از پایگاه‌های آلمان تجدیدنظر صورت گیرد.

در ادامه نیز این مقام ارشد آلمان با اشاره با آنکه کشورش برای حفظ امنیت خود به آمریکا و ناتو احتیاج دارد، ایده استقلال اروپا که پیشتر از سوی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مطرح شده بود را رد کرد.

او در این باره در اظهارت خود گفت: «ایده خودمختاری استراتژیک اروپا نباید این توهم را ایجاد کند که ما می‌توانیم بدون کمک آمریکا و ناتو امنیت، ثبات و رفاه‌مان را حفظ کنیم.»

او در ادامه افزود: «چندین دهه زمان خواهد برد تا تسلیحات متعارف و استراتژیک خود را که اکنون از سوی ناتو و آمریکا برای ما تامین می‌شود، خودمان بتوانیم فراهم کنیم.»

این خبرگزاری می‌نویسد با آنکه امید کرامپ محتمل است، اما این امکان نیز وجود دارد که تغییری در رویه تصمیم آمریکا برای خروج ۲ هزار سربازش از آلمان صورت نگیرد.

جو بایدن پیشتر وعده داده بود با روی کار آمدنش اعتمادی که میان آمریکا و متحدانش با ریاست ترامپ از هم پاشیده را جبران خواهد کرد.

پس از گذشت چند روز از آغاز شمارش آرا، هفته گذشته رسانه‌های مختلف از پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا خبر دادند.

بر این اساس جو بایدن ۷۸ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

البته از آن زمان ترامپ به روش‌های گوناگونی از پذیرش پیروزی بایدن امتناع ورزیده و جنجال‌های بسیاری برپا کرده است. به طور مثال او در پیامی توئیتری نوشت: «از کی تا حالا رسانه‌ها رئیس جمهور را تعیین می‌کنند؟!»

ماه ژوئیه (مرداد) سال جاری اخبار حاکی از تصمیم آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای خروج سربازان این کشور از آلمان بود.

در آن زمان مقامات واشنگتن اعلام کردند قصد دارند ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های خود را از آلمان خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی در اروپا باقی می‌مانند.

این مقامات که با شرط فاش نشدن نامشان این خبر را اعلام کردند در ادامه اضافه کردند تنها تعداد کمی از واحد‌های پیشرفته به زودی منتقل خواهند شد. انتقال باقی نیرو‌ها سال‌ها طول خواهد کشید تا کار خروج کامل شود.

پیش‌تر دونالد ترامپ اعلام کرده بود به دلیل آنکه آلمان، به عنوان متحد ناتو، به تعهدات مالی خود در این سازمان به خوبی عمل نمی‌کند و در تجارت با آمریکا به سود خود رفتار می‌کند قصد دارد ۲۵ هزار نفر از سربازان آمریکایی را از آلمان خارج کند.

پس از آن این تصمیم ترامپ با واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات آلمان روبه‌رو شد. به طور مثال، «پیتر بییر» هماهنگ کننده روابط فرامنطقه‌ای دولت آلمان این تصمیم آمریکا را مغایر با منافع ژئوپلیتیک واشنگتن دانست و گفت: «برنامه کاهش نیرو‌های آمریکایی به سود آلمان و یا ناتو نیست، همچنین این موضوع از نظر ژئوپلیتیکی برای واشنگتن نیز منطقی نخواهد بود. او همچنین در آن زمان ابراز امیدواری کرد که این برنامه دونالد ترامپ نیز در نهایت با شکست روبه‌رو شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
چقدر دولت آلمان و سیاسیونش ذلیل ان !!!
_از اینکه آمریکا میخواد سربازاشو از آلمان خارج کنه ناراحته!
مستقل بودن نعمت بزرگیه
آخرین اخبار