باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

از فرسودگی امکانات تا مشکل معبر؛ حکایت این روزهای بوستان ساعی

مدتی است که پارک ساعی روز‌های خوبی را نمی‌گذراند؛ از فرسودگی تاسیسات قدیمی گرفته تا  مشکلات معابر پارک که صدای شهروندان را هم درآوده است!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر گذرتان به خیابان ولیعصر (عج) خورده باشد در نیمه‌های بزرگترین خیابان خاورمیانه، یکی از پارک‌ها قدیمی و زیبا قرار دارد, «پارک ساعی» که قدمت آن به ۵ دهه قبل باز می‌گردد.

پارکی که جلوه بسیار زییابی دارد، ولی وقتی وارد آن می‌شوی با خودت این ضرب المثل، صدای طبل از دور خوش است را مرور می‌کنی... حالا مدتی است که پارک ساعی روزهای خوبی را نمی گذراند؛ از فرسودگی تاسیسات قدیمی گرفته تا  مشکلات معابر پارک که صدای شهروندان را هم درآوده است!

در جلسات گذشته‌ی شورای شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات بوستان ساعی، گفت: پارک ساعی بعد از پارک‌شهر، دومین پارک نمادین در شهر تهران است به خصوص اینکه به نام مرحوم ساعی یکی از پیشکسوتان منابع طبیعی در ایران نامگذاری شده است. پارک ساعی از قدمت زیادی برخوردار بوده و همین مسئله لزوم توجه به این بوستان را بیش از پیش می‌کند، این پارک هم‌اکنون با مشکلات زیرساختی از قبیل روشنایی روبه‌رو است. روشنایی در بخشی‌هایی از پارک اندک بوده که لازم است برطرف شود تا دسترس‌پذیری پارک برای همه فراهم شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین پایداری برخی از شیب‌ها و مشکلاتی از قبیل نشست در پارک ساعی وجود دارد که باید با اقدامات مهندسی، این مشکلات برطرف شود. البته فرسودگی مبلمان و معابر داخل پارک هم از جمله مشکلات پارک ساعی هستند.

وی درباره وضعیت درختان پارک ساعی نیز خاطرنشان داد: گزارشی از وضعیت درختان پارک ساعی به دست ما نرسیده، اما در بحث نور، دسترسی‌ها، تسهیلات و آسانسوری که دسترسی مردم را از خیابان ولیعصر به پارک فراهم می‌کرد و از کار افتاده بود، موضوعاتی مطرح شده بود که مورد بررسی قرار گرفت. این پارک موارد جزئی و اصلی دارد که همه باید برطرف شود.

حسینی میلانی افزود: البته بحث فرسودگی پارک هم مطرح است که به درختان مرتبط نمی‌شود بلکه به تأسیسات پارک و بستر گیاهان مرتبط است.

یکی از کارکنان این پارک در گفت وگو با خبرنگار ما می گوید: کابل‌های بوستان  از داخل فرسوده است و پای چراغ‌ها نیز برای پارک تبدیل به یک معضل اساسی شده است و باید یک برنامه ریزی در این رابطه صورت گیرد و تیر برق‌ها جایگزین شوند.بیشتر صندلی‌ها شکسته است و خودمان با هزینه پارک تعمیرات آن‌ها را انجام دادیم.

بنا بر گفته یکی از کارکنان این بوستان، با بیان اینکه فرسودگی‌ تیر برق ها و مشکلات کف معابر  از جمله معضلات اساسی این پارک است؛ ادامه داد: بسیاری از شهروندان درباره مشکلات معابر پارک به آنها شکایت می‌کنند.شهرداری منطقه با ما همکاری نمی‌کند. برخی از تیر برق‌ها به علت فرسودگی سقوط کردند که این شاید برای شهروندان خطرات احتمالی را در پی داشته باشد ولی تاکنون اتفاقی برای شهروندان پیش نیامده است. باران باعث اتصالی کابل‌های برق در پارک می‌شود و این خود دلیل  آتش سوزی می‌شود.

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه مدتی با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال انجام است، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان برای بهسازی این بوستان پیش بینی شده  و برای مبلمان شهری و ارتقای سیستم روشنایی نیز طی ۲ هفته آینده با مبلغ ۲ میلیارد به انجام می‌رسد، برآورد ما برای منابع مالی بوستان ساعی در قالب بودجه ۱۴۰۰ در تاریخ یازدهم آذر امسال به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هرجا که مشکلی وجود داشته باشد نسبت به تعمیر و بازسازی آن اقدام می‌کنیم، گفت: در حال حاضر ما هیچ گونه مشکل خاصی در پارک‌ها و بوستان‌های تهران نداریم.

وی ادامه داد: اقدامات ما در نگهداری و بازسازی فضای بوستان‌ها و پارک‌ها به طور مستمر در حال انجام است. خوشبختانه وضعیت مبلمان پارک‌ها بسیار خوب است و بازسازی‌ها سریع انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه مشکلی در پارک ساعی نداریم تصریح کرد: در پارک ساعی به پیمانکار دستورات لازم گفته شده که اگر نواقصی باشد باید در همان روز آن را رفع کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی در پارکی پیمانکار موظف به رفع آن‌ها خواهد بود.

حالا بعد از انتقاد های جدی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسب به رفع مشکلات بوستان ساعی،این انتظار از مسئولان سازمان زیباسازی و منطقه ۶ شهرداری تهران می رود که نسبت به رفع مشکلات این بوستان قدیمی پایتخت اهتمام بیشتری داشته باشند تا معضلات شهروندان برای استفاده از این بوستان حل شود.

بوستان ساعی که این روزها از درون خود غٌصه می خورد!

بوستان ساعی که این روزها از درون خود غٌصه می خورد!

بوستان ساعی که این روزها از درون خود غٌصه می خورد!

بوستان ساعی که این روزها از درون خود غٌصه می خورد!

بوستان ساعی که این روزها از درون خود غٌصه می خورد!


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۵:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
پایه های برق وضع خطرناکی دارند خلاصه تا فردی دچار برق گرفتگی نشده است باید اقدام عاجل نمود.
آخرین اخبار