معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور مطرح کرد:

اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده

معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور، از اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمالی‌نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور در گفت و گوی تلفنی با شهردار شهرکرد اظهار داشت: برای اینکه شهرداری‌ها توانمند شوند و بتوانند شاخص‌های شهر را ارتقاء دهند در حوزه‌های مختلف مساعدت‌ها و حمایت‌های متفاوت انجام شده است.

او افزود: پارسال و امسال زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی درون‌شهری مورد توجه قرار گرفته و در قالب اوراق مشارکت تسهیلاتی پرداخت شد که می‌تواند بسیار موثر باشد.


بیشتر بخوانید


جمالی‌نژاد گفت: پارسال در بحث حمل و نقل ریلی و عمومی به خصوص ناوگان اتوبوسرانی کشور و همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به ویژه در شهر‌های بزرگ کمک شد.

او ادامه داد: امسال در تلاش هستیم که بتوانیم به شهر‌های مراکز استان‌ها هم این اوراق را تخصیص دهیم که برای شهر شهرکرد با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که دارد حدود ۵۰ میلیارد تومان اوراق پیش‌بینی شده است تا این ناوگان را جوان و سرزنده کنیم.

جمالی نژاد گفت: استان چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی و معنوی بسیار خوبی دارد که یک سبد خوبی را برای گردشگری ایجاد کرده است و این مهم می‌تواند یکی از محور‌های اصلی توسعه در این استان باشد.

او خاطرنشان کرد: در بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلات خوبی را می‌تواند پرداخت کند که این تسهیلات در قالب مشخص به شهر‌های کوچک، میانه و بزرگ پرداخت می‌شود، بنابراین آمادگی داریم پروژه‌هایی که درآمدزا، کم‌هزینه و زودبازده باشند، بتواند با این تسهیلات یک ظرفیتی را برای گردشگری ایجاد کند و رویکرد آن به‌گونه‌ای باشد که همه مردم استان از آن استفاده کنند.

جمالی نژاد افزود: مباحث مطرح شده در خصوص مجوازت و تبدیل وضعیت نیرو‌ها یکی از دغدغه‌های وزارت بوده و نامه‌ای تنظیم و خدمت آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در هفته گذشته ارسال و نوید می‌دهیم که به‌زودی خبر‌های خوشی را دراین خصوص بدهیم چراکه همه عزمشان را جزم کرده‌اند که اقدامات موثری را در این عرصه انجام دهند و امیدواریم این امر در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.