جهادی که مرد و زن نمی‌شناسد/ از سیل پل‌دختر تا مبارزه با کرونا

گروه منتظران ظهور ساوه با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب همچنان سنگر مبارزه با کرونا را ترک نکردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،چند سالی است که با اعلام آتش به اختیار مقام معظم رهبری، جوانان انقلابی همچون سال‌های دفاع مقدس وارد میدان شدند.

گروه‌های جهادی متشکل از جوانان بسیجی امروز در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و... فعالیت کرده و با حضور در مناطق محروم برای تبیین آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

محرومیت‌زدایی یکی از اهداف این گروه‌های جهادی است، جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز‌ها، با از خودگذشتگی در مسیر خدمت به مردم جهاد کرده و دارایی اندک خود را نیز صرف محرومین می‌کنند.

گروه جهادی منتظران ظهور از سال ۹۲ در شهرستان ساوه تشکیل شده و در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی فعالیت می‌کند، اما در دل روز‌های سخت کرونا نیز جهاد این جوانان انقلابی تعطیل نشده و با فداکاری برای سلامت جامعه تلاش کردند.

بیش از ۶۰ جوان بسیجی عضو این گروه جهادی بوده و در مسیر پیروی از رهبری گام برمی‌دارند.

حامد باباخانی مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان ساوه در مورد فعالیت‌های این گروه جهادی به خبرنگار فارس می‌گوید: ساخت ۳ باب واحد مسکونی و بازسازی ۸ منزل افراد نیازمند در مناطق حاشیه شهرستان از فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی منتظران ظهور بوده که با هدف محرومیت‌زدایی انجام شده است.

وی بیان کرد: این گروه جهادی در سیل سال گذشته پل‌دختر به یاری هم‌وطنان خود شتافته و ۱۵ نفر از بسیجیان به مدت ۱۰ روز در مناطق سیل‌زده فعالیت کردند.

جهادی که مرد و زن نمی‌شناسد/ از سیل پل‌دختر تا مبارزه با کرونا

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان ساوه افزود: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی نیز برای مردم آسیب‌دیده پل‌دختر توسط گروه جهادی منتظران ظهور جمع‌آوری شد و در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.

باباخانی با اشاره به فعالیت‌های ضدکرونایی این گروه جهادی، خاطرنشان کرد: با فرمان رهبرمعظم انقلاب و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در ایام کرونا ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار تومان تهیه و در بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی عنوان کرد: به مدت ۴۵ روز اعضای گروه جهادی منتظران ظهور در نقاهتگاه بیماران کرونایی حضور داشته و با جان و دل کادر درمان را پشتیبانی کردند.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: در روز‌های کرونایی اعضای گروه با تشکیل تیم‌های ۸ نفره به مدت ۵۰ روز عملیات سم‌پاشی، ضدعفونی معابر و منازل آلوده در شهرستان را انجام دادند؛ همچنین جوانان بسیجی به منظور مهار کرونا در ورودی‌های شهر برای غربالگری و تب‌سنجی حضور یافته و برای سلامت جامعه با از خودگذشتگی جهاد کردند.

باباخانی خاطرنشان کرد: در ایام محرم امسال که عزاداری‌ها با رنگ و بوی دیگری برگزار شد، گروه جهادی منتظران ظهور با پریایی ایستگاه صلواتی خودرویی، محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک توزیع کرده و به عاشقان سیدالشهدا (ع) خدمت کردند.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان ساوه گفت: بیش از ۲۸۰۰ ماسک تهیه و به همت اعضای این گروه در مناطق محروم توزیع شد، همچنین با همکاری بهداشت و درمان در بحث غربالگری تلفنی نیز فعالیت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در هفته بسیج با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه و گروه جهادی منتظران ظهور نمایشگاه شهدای سلامت برپا و از زحمات کادر درمان تقدیر شد.

وی گفت: جهاد مرد و زن نمی‌شناسند؛ جوانان غیور انقلابی در هر زمینه‌ای که رهبری فرمان داده و کشور نیاز داشته باشد، جهاد می‌کنند.

این روز‌ها که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا است، این جوانان انقلابی را در بیمارستان‌ها، غسال‌خانه‌ها و یا نیمه‌های شب در حال ضدعفونی خیابان‌های شهر می‌توان دید که با جان و دل برای حفظ سلامت جامعه و یاری کادر درمان فداکاری می‌کنند.

از این دست گروه‌های جهادی والاهمت در گوشه و کنار استان مرکزی کم نیستند که با کمترین امکانات و حتی در اتاقی از منازل خود برای خدمت به هم‌وطنان خود پای در میدان جهاد گذاشته و تحت هر شرایطی در عرصه‌های مختلف علیه توطئه‌های دشمنان تلاش می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.