در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گروکشی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بانک رفاه با پول مترو/ افشاگری میرلوحی از انواع بدهی‌های دولت به شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت عوارض پایان کار و پسماند ۵۰۰۰ ساختمان خود را نداده است و ۳۲ هزار میلیارد تومان هم بدهی دارد.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت متروی تهران که در بانک رفاه است و به شهرداری نمی‌دهد، گفت: دولت ضامن ۵۰ اصل و سود ۵۰ درصد اوراق مشارکتی است که برای توسعه مترو منتشر شده بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته هم بانک آینده از دادن ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول مترو خودداری می‌کرد که در نهایت وصول شد، گفت: در مورد بانک آینده وثایق را قبول نمی‌کردند و به دنبال وثیقه ملکی بزرگتر در نزدیکی ایران مال بودند و حالا هم همان ماجرا توسط بانک رفاه در حال تکرار است.

وی افزود: در خصوص اوراقی که در اختیار بانک رفاه است، سازمان برنامه اعلام کرده که ضامن ۵۰ درصد اصل و سود اوراق است، اما رفتار بانک رفاه تاکنون مناسب نبوده است.

میرلوحی با اشاره به اینکه این روز‌ها بسیار می‌شنویم که چه جرم‌های بزرگی با وثایق محدود انجام شده است، گفت: اکنون که شهرداری اوراق مشارکت را منتشر کرده و دولت هم پرداخت نصف آن را تضمین کرده است، شاهد هستیم که با بهانه‌ای تحت عنوان وثیقه همکاری نمی‌کنند. در حالی که شهرداری از حیث املاک ظرفیت بزرگی دارد و می‌خواهند شهرداری آپارتمان و املاک مسکونی را به عنوان وثیقه بدهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته است، ادامه داد: از رئیس جمهور گله کردم که ما از یک طرف ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی سابق را داریم و از طرف دیگر ۵ هزار ساختمان دولتی در تهران داریم که این‌ها از گذشته پایان کار و عوارض پسماند نداده‌اند و فقط ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل به شهرداری بدهی دارند.

وی افزود: دولت ۲ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را بابت جرایم رانندگی نداده است. در مورد بافت فرسوده هم شهرداری سال‌هاست که بدون دریافت عوارض در حال صدور پروانه است، در حالی که قانون گفته بخشی از آن را دولت باید پرداخت کند، در این خصوص هم دولت سهم خود را نداده است.

آن وقت شهرداری برای ۱۵۰۰ میلیارد تومان اواراق مشارک مترو که باید در این بخش هزینه شود و دولت هم وظایف متعددی در قبال مترو دارد که انجام نداده است، باید با رفتار نامناسب بانک رفاه روبرو شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار