سبحانیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منابع مصوبه کمک معیشتی دولت مشخص نیست/ بیم ‌تورم‌زایی در مصوبه قوه مجریه وجود دارد

استاد دانشگاه خوارزمی گفت: محل تأمین منابع مصوبه دولت در زمینه کمک معیشتی ابهام دارد و نگرانی ایجاد تورم را به دنبال دارد.

محمدهادی سبحانیان استاد دانشگاه خوارزمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه دولت درباره کمک معیشتی در محدودیت‌های کرونایی گفت: منابع و محل تأمین مبالغ این مصوبه مشخص نیست و به نوعی اعتراض مجلس را هم در پی داشته است؛ به علاوه معلوم نبودن محل تأمین منابع نگرانی رقم خوردن تورم بالایی را در اقتصاد به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: دولت با کسری بودجه مواجه است و برای تأمین مخارج مصوب و قانونی هم کسری دارد که به همین دلیل تلاش کرده است تا مجوزهایی از طریق سران سه قوه بگیرد و این کسری را مرتفع کند.

سبحانیان تصریح کرد: اگر برای تأمین منابع از بانک مرکزی استقراض شود، تورم‌ را به دنبال خواهد داشت.

استاد دانشگاه خوارزمی گفت: برخی طرح‌های مجلس و مصوبات دولت، محل تأمین منابع مناسبی ندارند که این مسئله به شدت نگران کننده است.

او افزود: نسبت این مصوبه دولت با طرح معیشتی مجلس ابهام دارد و امکان دارد به مناقشه‌ای سیاسی تبدیل شود.

صبح امروز حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرد که برای حدود سی میلیون نفر به مدت ۴ ماه تا پایان امسال و در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان  به صورت بلاعوض اعطا می‌شود. همچنین مجلس شورای اسلامی هم هفته گذشته با تأمین نظر شورای نگهبان، طرح تأمین کالای اساسی را به تصویب رساند و شورای مذکور هم آن را تأیید کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار