مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۹ میلیون واکسن طیور از ابتدای امسال در سطح استان اردبیل توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از توزیع ۹۹ میلیون و ۳۵۱ هزارو ۱۳۱ دز واکسن طیور از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان واکسن برای پیشگیری از از بیماری‌های مختلف و واگیردار طیور در بین فارم‌های پرورش طیور استان توزیع و مصرف شده است.

او با بیان اینکه اکیپ‌های بیماری یاب دامپزشکی با تدابیر ویژه مراقبتی و عملیاتی و به صرت شبانه روزی عملیات رصد و پایش بیماری را انجام می‌دهند، افزود: در این راستا از ابتدای امسال ۹ هزار و ۴۳۵ مورد نمونه برداری از فارم‌های صنعتی طیور استان انجام و به آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل به دلیل اقلیم سرد، تراکم بالای فارم‌های پرورش طیور، هم مرز بودن و داشتن بیش از ۳۰۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، وجود تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی برای پرندگان مهاجر و قرار گرفتن در کریدور و مسیر مهاجرت این پرندگان و علاقه دیرینه مردم و روستاییان استان به نگهداری از طیور بومی و سنتی در منازل و روستاها، شرایط بسیار حساسی در مقابله و پیشگیری از این بیماری دارد.

تکلوی بار دیگر از فعالان صنعت طیور و مدیریت واحد‌های پرورش طیور استان خواست با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از بیماری معمول داشته و ضمن همکاری مستمر و تنگاتنگ با دامپزشکی توصیه‌های کارشناسان این اداره کل را مد نظر قرار دهند.

او با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به موقع، رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای و مدیریت مناسب در طول دوره پرورش نقش عمده‌ای در کنترل بیماری‌های طیور دارد، بیان کرد: تنظیم برنامه واکسیناسیون واحد‌ها بر اساس شرایط بهداشتی، قرنطینه‌ای و نظارت دقیق بر فرایند واکسیناسیون در ایمن سازی جمعیت طیور اهمیت اساسی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با یاد آوری اینکه دامپزشکی نظارت کاملی بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان دارد بر تضمین سلامت این فروارده‌ها که با نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید شده است تاکید کرد و افزود سلامت این فراورده‌ها کاملا مورد تایید است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.