از شایعه تا واقعیت/ ماجرای صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها در ارومیه چه بود؟!

هفته‌های گذشته تشکیل صف‌هایی مقابل نانوایی‌ها خبرساز شد که در پی آن، مسئولان نسبت به افزایش سهمیه آرد و ۲ شیفته کردن تعدادی از نانوایی‌ها اقدام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از روز‌های گذشته شاهد تشکیل صف مقابل نانوایی‌های ارومیه هستیم اما مشکلی در عرضه و فروش نان وجود ندارد، بلکه پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی ۱۵ روزه برخی مشاغل و جوّ روانی حاکم بر جامعه، سبب بروز این مشکل شده است.

هفته‌های گذشته تشکیل صف‌هایی مقابل نانوایی‌ها خبرساز شد که در پی آن، مسئولان نسبت به افزایش سهمیه آرد و ۲ شیفته کردن تعدادی از نانوایی‌ها اقدام کردند.

طی چند روز اخیر نیز با اعلام محدودیت‌های کرونایی توسط ستاد استانی مبارزه با کرونا، مجددا شاهد تشکیل صف مقابل برخی نانوایی‌ها بودیم که در این مورد، شایعه کمبودنان در استان نیز در برخی محلات پخش شد!

با بررسی‌ها مشخص شد هیچگونه کمبودی در مرحله تولید و عرضه نان وجود ندارد و تشکیل صف‌ها پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی و صرفا ناشی از جو روانی حاکم بر جامعه است که باعث شده عده‌ای بیش از نیاز روزانه خود خرید کنند.

پس از تشکیل این صف‌ها استانداری آذربایجان غربی نیز در اطلاعیه‌ای ضمن بیان اینکه نانوایی‌ها در دوهفته تعطیلات کرونایی فعال خواهند بود، از مردم خواست تا فقط نیاز روزانه خود را تهیه کنند.

مردم بیش از نیاز خود نان نخرند

علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در عرضه آرد و نان وجود ندارد، گفت: تشکیل صف مقابل نانوایی‌ها ارتباطی به کمبود آرد ندارد و جو روانی حاکم بر جامعه سبب تشکیل این صف‌ها شده است.

ملامحمدی زاده با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا جو روانی در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از مردم اطلاعیه‌های ستاد مبارزه با کرونا توجه نکرده و گمان می‌کنند تمام مشاغل در محدودیت‌های کرونایی تعطیل هستند.

او با بیان اینکه نانوایی‌ها جزو مشاغل گروه یک بوده و در هر شرایطی دایر هستند، گفت: شهرونوان بیش از نیاز خود نان در خانه دپو نکنند.

فرماندار ارومیه هرگونه شایعه مبنی بر تعطیلی نانوایی‌ها را تکذیب کرد و افزود: نان مهم‌ترین کالا در سبد خانوار‌های ارومیه‌ای است و تلاش شده تحت هیچ شرایطی نانوایی‌ها تعطیل نشوند.

جو روانی حاکم بر جامعه عامل اصلی تشکیل صف مقابل نانوایی‌ها

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هفته‌های گذشته کمبود کم کاری برخی نانوایی‌ها و از سوی دیگر کمبود آرد به دلیل بالا بودن تقاضای ناشی از جو روانی در نانوایی‌ها مشهود بود که این امر مدیریت شد.

حسین سیوانی اصل با بیان اینکه علیرغم صدور اطلاعیه مبنی بر عدم تعطیلی نانوایی ها، همچنان شاهد هستیم مردم تحت تاثیر قرار گرفته اند، افزود: در این میان برخی رسانه‌ها به موضوع دامن می‌زنند.

او با بیان اینکه در کنار مسئولان باید مردم نیز رفتار خود در خرید اقلام موردنیازشان را تغییر دهند، اعلام کرد: ستاد استانی کرونا برنامه‌ای برای تعطیلی نانوایی‌ها ندارد و هم استانی‌ها می‌توانند نان مورد نیاز خود را در هر زمانی تهیه کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: تنها راهکار کاهش صف مقابل نانوایی ها، تغییر نگرش مردم در تامین مایحتاج خانوار بوده و ضرورت دارد خانواده‌ها از دپو نان و یا سایر اقلام مورد نیاز خودداری کنند.

سیوانی اصل افزود: هیچگونه کمبودی در استان نداریم و کمبود مرغ نیز با افزایش تعداد جوجه ریزی، طی هفته آینده رفع می‌شود.

انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.