پایش ۱۴ هزار نفر در «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» شهرستان پارس آباد

استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر در «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» توسط بسیجیان پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی پایش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه عملیاتی مدیریت و پیشگیری از کرونا در شهرستان پارس آباد گفت: یکی از طرح‌های بسیار مهم و اساسی کشور که در این مقطع زمانی برای قطع زنجیره شیوع کرونا آغاز شده و استان اردبیل نیز در اجرای این طرح پیشرو بوده، «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» است.

او افزود: در قالب این طرح مقابله و قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا به روش محله‌ای و خانواده محور با مشارکت سپاه و بسیجیان با روحیه جهادی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به روند اجرای این طرح گفت: بسیجیان با مراجعه خانه به خانه نسبت به تکمیل پرسشنامه حاوی آخرین وضعیت سلامتی و علائم بیماری کرونا اقدام کرده و شرح حال اهالی محله را احصاء و برای بررسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند که از شروع گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۱۴ هزار نفر مورد پایش قرار گرفتند.

بهنام جو ادامه داد: از تعداد ۱۴ هزار پایش انجام شده ۱۵۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا و ۳۸ نفر هم در محدوده گروه پرخطر شناسایی شده و چک لیست این افراد برای سیر مراحل درمان و مراقبت ویژه تحویل شبکه بهداشت و درمان می‌شود تا بررسی‌های بیشتر جهت آزمایش و تست پیگیری شود.

او با بیان اینکه این طرح تا روز‌های آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در قالب این طرح کل جمعیت شهرستان پارس آباد غربالگری خواهد شد و امیدواریم مردم در پیشگیری از ویروس کرونا نهایت همکاری را با مسئولین داشته باشند تا وضعیت شهرستان پارس آباد هر چه سریع‌تر از وضعیت قرمز خارج شود و کسبه و بازاریان هم بتوانند به محل کسب و کار خود بازگردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.