افزایش خودکشی در میان نظامیان استرالیا پس از رسوایی جنایات جنگی در افغانستان

همزمان با انتشار گزارشی درباره جنایات جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان، آمار خودکشی در میان نظامیان استرالیایی به شدت افزایش یافت.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در میانه رسوایی ناشی از جنایات جنگی نیرو‌های استرالیا در افغانستان، آمار خودکشی درمیان نظامیان این کشور در هفته‌های اخیر به شکل بی سابقه‌ای رشد داشته است.

روزنامه دیلی میل روز دوشنبه گزارش داد در بحبوحه افشای گزارش قتل‌های غیر قانونی نیرو‌های نظامی استرالیا در افغانستان، ۹ نظامی این کشور طی ۳ هفته اخیر اقدام به خودکشی کرده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، ۸ سرباز مرد و یک سرباز زن در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال در سه هفته گذشته دست به خودکشی زدند. این رخداد هولناک در تاریخ نظامی استرالیا بی سابقه توصیف شده است. هر چند هنوز هیچ اطلاعاتی درباره نظامیان خودکشی کرده و ارتباط آن‌ها با گزارش اخیر دیوان عالی استرالیا درباره جنایت جنگی در افغانستان در دست نیست، بسیاری این دو مسئله را بی ارتباط با هم نمی‌دانند.

هفته گذشته ارتش استرالیا اعلام کرد پل بریتون، قاضی دیوان عالی این کشور گزارشی را در خصوص تحقیق درباره ۱۹ سرباز که در مرگ ۳۹ غیر نظامی افغانستانی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ دست داشته اند، ارائه کرد. براساس این گزارش این جنایات به عنوان بخشی از مراسم آغازین گروه عملیات ویژه صورت گرفته است.

انتشار گزارش قاضی دیوان عالی استرالیا درباره جنایات نظامی خود در داخل و خارج این کشور با محکومیت همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار