مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی خبرداد؛

افزایش آمار قربانیان مسمومیت با گاز در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: قربانیان مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مهر و آبان امسال با رشدی چشمگیر به ۷ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر آریا حجازی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قربانیان مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مهر و آبان امسال با رشدی چشمگیر به ۷ نفر رسیده است،گفت: از ۷ فوتی مهر و آبان امسال، ۳ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند و در روز‌های ابتدای آذر با از دست دادن ۴ هم استانی دیگر (۲ مرد و ۲ زن) آمار مرگ میر قاتل خاموش از ابتدای پائیز تاکنون به ۱۱ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه در فصل پائیز توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز جدی گرفته نمی‌شود، افزود: این در حالی است که در سه ماهه پائیز سال ۹۸، مجموع قربانیان حاصل از گازگرفتگی، ۱۰ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اعلام این آمار از هم استانی‌ها خواست تا بار دیگر با مرور نکات ایمنی وسایل گازسوز، از رعایت این نکات اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز از سازمان‌های ذیربط همچون آتش نشانی و واحد آموزش شرکت گاز استان، مسائل آموزش ایمنی را دنبال کنند.

حجازی بیان کرد: همچنان علت بسیاری از فوتی‌های مسمومیت با گاز، بخاطر دست کم گرفتن رعایت نکات ایمنی است و ما شاهد آن هستیم که با یک بررسی ساده و رعایت برخی نکات، جان این عزیزان به خطر نمی‌افتاد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار