زمان آبادی: هواداران نفس تیم‌های فوتبال هستند

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره شرایط هواداران باشگاه‌های مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در خصوص سازماندهی کانون هواداران تیم‌ها عنوان کرد: به تازگی قانونی مصوب شده تا هواداران فوتبال هم سازماندهی شوند و تشیکل سازمانی مردم نهاد بدهند. این موضوع به تصویب مجلس هم رسیده است.

او گفت: آن چیزی که در تمام دنیا رسم است این است که هواداران مالک باشگاه و سهام دار آن هستند و می‌توانند در تصمیم گیری‌ها که در آن باشگاه می‌شود دخیل باشند، اما این مسئله در کشور ما وجود ندارد. به عنوان مثال برای واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس یک مدعی بزرگ داریم به نام دولت، در صورتی که این قضیه ربطی به دولت ندارد. این ۲ باشگاه مردمی هستند و مردم باید سهام آن را بخرند، اما این اتفاق سال‌ها است که رخ نداده است.

او ادامه داد: خوشبختانه فرصتی پیش آمده و تمام دوستان در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان طرحی را به عنوان برنامه ارتقای وضعیت فرهنگی هواداران طراحی کرده اند.

زمان آبادی درباره استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی در حوزه هواداری در باشگاه‌ها عنوان کرد: هواداری در کشور ما بسیار قضیه پیچیده‌ای است. این طور که کسی می‌آمد در ورزشگاه شعاری می‌داد و افرادی را برای خود به عنوان گروه جمع می‌کرد. کار این گروه‌ها فقط توهین به تیم‌های رقیب و یا حتی تیم خودی است. به همین دلیل اسفند سال گذشته بخشنامه‌ای را به تمام باشگاه‌ها ابلاغ کردیم تا آن‌ها باید برای تیم خود معاون فرهنگی انتخاب کنند.

او ادامه داد: در طرحی که ما ارائه کرده ایم امور پشتیبانی، رفاهی، فرهنگی، امنیتی و پژوهشی را برای تیم‌ها و بخش فرهنگی آن‌ها در نظر گرفته ایم.

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره ضمانت اجرایی این طرح عنوان کرد: برای اجرای این طرح باید عزم ملی وجود داشته باشد عزمی که فکر می‌کنم هم در وزارت ورزش، هم در تمام ارکان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها وجود دارد. این را باید بدانیم که تماشاگران نفس تیم‌ها هستند و برای تمام باشگاه‌ها مهمترین مسئله وجود هواداران است. امیدوارم این طرح به تمام باشگاه‌های ما و فرهنگ هواداری کمک کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار