مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد؛

پرداخت یارانه معیشتی به خانوار‌های بدون درآمد ثابت

آبایی گفت: یارانه کمک معیشتی به خانوار‌های بدون درآمد ثابت پرداخت می‌شود.

آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بر اساس مصوبه چهل و یکمین جلسه ستاد ملی کرونا کشور مقرر شد دولت از خانوار‌های ایرانی به دلیل شیوع بیماری کرونا یارانه حمایت معیشتی پرداخت کند که خانوار‌های فاقد درآمد ثابت مشمول این طرح می‌شود.

آبایی با بیان اینکه این کمک معیشتی در دو بخش انجام می‌شود افزود: یک بخش آن پرداخت کمک بلاعوض که که از پایان آذر تاپایان سال به مدت ۴ ماه به اعضای هرنفر ۱۰۰ هزار تومان کمک بلا عوض پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: بخش دیگر این کمک‌ها بصورت تسهیلات قرض الحسنه
است که مانند مرحله قبل یک میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت ۳۰ ماهه به خانوار‌هایی که فاقد درآمد ثابت هستند پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای دریافت این کمک‌ها از امروز ۴ آذر تا ۱۱ آذر به مدت یک هفته فرصت دارند کد ملی تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

او ادامه داد: وزارت کار و رفاه اجتماعی از ۱۲ تا ۱۹ آذر کار پالایش را انجام می‌دهد و از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ آذر پاسخ مشمول بودن دریافت این کمک‌ها به متقاضیان داده می‌شود.

آبایی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای درآمد ثابت نیستند مشمول این طرح می‌باشند اظهار کرد: این طرح شامل کارمندان دولت، کسانی که به نحوی دارای حقوق ثابت هستند و افرادی که بیمه پردازی برای آن‌ها انجام می‌شود نمی‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه کار ثبت نام بصورت سامانه‌ای انجام می‌شود مردم به هیچ عنوان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نکنند و متقاضیان صرفا کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.