توضیح درباره حمله به صفحه اینستاگرام باشگاه تراکتور

مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه تراکتور درباره حمله سایبری انجام شده به صفحه رسمی این باشگاه در اینستاگرام توضیحاتی داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی و اقتصادی تراکتور، کریم جمالی درباره حملات سایبری به صفحه رسمی باشگاه تراکتور در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اظهار داشت: حدود ساعت ۱۷ روز دوشنبه بود که روابط عمومی باشگاه متوجه ورود همزمان یک شخص خرابکار از خارج از کشور به صفحه اینستاگرام باشگاه شد و سریعاً این موضوع را پیگیری کرد. در نخستین اقدام، این فرد از صفحه بیرون انداخته شد، اما او بار دیگر به صورت همزمان به صفحه دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: این شخص که با هدف خرابکاری به صورت همزمان وارد صفحه رسمی باشگاه شده بود، برای تنها حدود ۱۰ دقیقه در صفحه رسمی باشگاه حضور داشت. در ادامه، تلاش‌های همزمان متخصصان فنی باشگاه و مکاتبات آن‌ها با اینستاگرام، باعث شد که اینستاگرام صفحه را برای حدود سه ساعت به حالت تعلیق موقت (ساسپند) دربیاورد.

مدیر روابط عمومی گفت: اینستاگرام پس از اطمینان یافتن از وضعیت امنیتی صفحه رسمی باشگاه و تلاش و پیگیری متخصصان انفورماتیک باشگاه، حوالی ساعت ۲۲ امکان دسترسی به صفحه رسمی فراهم شد. در حال حاضر، اداره صفحه رسمی باشگاه در اختیار خودمان است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

جمالی عنوان کرد: زمانی که صفحات بزرگ و معتبر جهانی توسط افراد خرابکار هک می‌شوند و حتی اکانت شبکه اجتماعی افرادی، چون باراک اوباما، جو بایدن و بیل گیتس هم از این اتفاقات و خرابکاری‎ها در امان نمی‌ماند، طبیعی است که افراد نسبت به نفوذ به صفحات مختلف اقدام کنند. حتی وبسایت‌ها و شبکه‌های مطرحی، چون پنتاگون و گوگل نیز در سال‌های گذشته هک شده، اما درمورد صفحه رسمی باشگاه تراکتور بحث هک درمیان نبود و این شخص تنها برای لحظاتی به صورت همزمان در صفحه حضور داشت که این مشکل نیز حل شد.

وی با اشاره به اینکه مشابه همین اتفاق همزمان برای یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری نیز رخ داده بود، بیان داشت: ظاهرا این حملات به هم ارتباط داشت و همزمان با برطرف شدن مشکل صفحه رسمی باشگاه تراکتور متوجه رخ دادن همین اتفاق برای یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری شدیم که با همکاری تیم انفورماتیک ما مشکل آن‌ها نیز حل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.