۱۸ طرح آموزشی در منطقه محروم تبادکان مشهد آماده افتتاح است

رئیس منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد گفت: ۱۸ طرح آموزشی در  منطقه محروم و حاشیه شهر تبادکان  آماده افتتاح است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سعیدی رئیس منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد با اشاره به ۱۸ طرح آموزشی در منطقه تبادکان گفت:‌ این طرح شامل ۱۰۲ کلاس درس است که مراسم افتتاح و تجلیل از خیران مشارکت ‌کننده در ساخت آنها به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز برگزار نشده است.

او با بیان اینکه این تعداد طرح با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است، افزود: در این منطقه در مجموع ۴۹ طرح آموزشی در مراحل امضای تفاهمنامه، کلنگ‌زنی، ساخت و اتمام داریم.

رییس منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی این منطقه بطور میانگین ۲ متر مربع است ادامه داد: این مقدار ۶ و نیم متر مربع پایین‌تر از حد استاندارد ملی یعنی حدود یک ‌سوم آن است.

سعیدی  با بیان اینکه منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد با افزون بر ۱۳۸ هزار دانش‌آموز بزرگترین منطقه آموزش و پرورش در کشور محسوب می‌شود بیان کرد: این در حالی است که این منطقه به عنوان منطقه محروم و حاشیه شهر دارای تعداد بسیاری روستاست که همین امر موجب افزایش محرومیت آن شده است.

او تصریح کرد: با تلاش دولت و پیگیری اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ۶ سال اخیر ۱۲۰ مدرسه در منطقه تبادکان ساخته و به بهره‌برداری رسیده است اما همچنان سرانه فضای آموزشی در این منطقه کمتر از میانگین استانی و کشوری آن است.

رئیس منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد تاکید کرد: سرانه فضای آموزشی در ایران پنج و چهار دهم مترمربع و در آموزش و پرورش خراسان رضوی چهار و نیم مترمربع است.
 
سعیدی اظهار کرد: گرچه تلاشهای برنامه‌ریزی شده دولت بطور مستمر برای افزایش سرانه فضای آموزشی تبادکان ادامه دارد اما سرعت افزایش شمار دانش‌آموزان، موج رشد جمعیت در این منطقه و تراکم زیاد جمعیتی آن در مقابل کمبود زمین برای ساخت مدرسه موجب تداوم کمبود فضای آموزشی شده است.

او جمعیت دانش‌آموزی تبادکان را در سال تحصیلی جاری افزون بر ۱۳۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۱۶ درصد از این تعداد یعنی ۲۱ هزار نفر آنان مهاجران خارجی تبعه کشورهای همسایه هستند.

رئیس منطقه تبادکان آموزش و پرورش مشهد ادامه داد: سالانه بین پنج هزار تا هشت هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی تبادکان افزوده می‌شود و حدود سه هزار نفر از این دانش‌آموزان در میانه سال تحصیلی وارد مدارس می‌شوند.

سعیدی بیان کرد: بر این اساس اگر سالانه ۳۰۰ کلاس درس جدید در تبادکان ساخته شود، فقط سرانه فضای آموزشی منطقه در وضعیت کنونی آن باقی می‌ماند.

او تصریح کرد: تراکم جمعیت دانش‌آموزی در تبادکان به ۴۰ نفر در کلاس نیز می‌رسد ولی به رغم مشارکت مطلوب شهروندان نیکوکار مدرسه‌ساز و تلاش اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در ساخت کلاس و مدرسه برای این منطقه، آموزش و پرورش تبادکان بخاطر رشد فزاینده جمعیت همچنان در تنگنا به سر می‌برد.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.