عمیق‌ترین استخر جهان را تماشا کنید + فیلم

استخری با عمق ۴۵/۵ به عنوان عمیق‌ترین استخر جهان و در کشور لهستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پایتخت لهستان، ورشو، شاهد افتتاح عمیق‌ترین استخر شنای جهان با عمق ۴۵/۵ متر در غارهای مصنوعی زیر آب و ویرانه‌های تمدن مایا بود. این مجموعه با نام نقطه عمیق شامل غواصان برای کاوش و علاقه‌مندان به غواصی است. ظرفیت استخر ۸ هزار متر مکعب آب است که این مقدار بیش از ۲۰ برابر مقدار موجود در یک استخر ۲۵ متری معمولی است.

استخر Deep Spot از این نظر متمایز است که با وجود محدودیت‌های ویروس کرونا در لهستان می‌تواند درهای خود را باز کند؛ زیرا این یک مرکز آموزشی است که دوره‌هایی را ارائه می‌دهد و با استخرهای معمولی متفاوت است. به گفته خبرگزاری فرانسه، هتلی در کنار آن تاسیس شده‌است که میهمانان می‌توانند غواصان هنگام شنا در استخر را ببینند. میخال پراچینسکی، مدیر Deep Spot در لهستان، ۴۷ ساله و از طرفداران غواصی، در حین افتتاحیه گفت: این عمیق‌ترین استخر شنای جهان است.


بیشتر بخوانید


حدود ۱۲ مشتری در روز افتتاحیه این استخر شرکت کردند که در این میان ۸ غواص باتجربه نیز وجود داشتند و  برای شرکت در آزمون مربی‌گری موفق به آنجا آمده‌بودند. حدود پنج هزار متر مکعب سیمان برای ساخت استخر شنا استفاده شد که ساخت آن دو سال به طول انجامید و حدود ۴۰ میلیون زلوتی (۱۰/۶ میلیون دلار) هزینه کرد.

شایان ذکر است که در حال حاضر عمیق ترین استخر شنای جهان بر اساس کتاب رکوردهای گینس در Montegruto Terme در ایتالیا است که ۴۲ متر عمق دارد. تا سال ۲۰۱۲، استخر شنای استراحتگاه San Alfonsudelmar در شیلی به عنوان عمیق‌ترین استخر شنای جهان شناخته می‌شد. همین اتفاق آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر ساحلی ال جاروبو تبدیل کرده‌ بود که از ویژگی‌های آن سواحل زیبا در اقیانوس آرام است.

افتتاح عمیق‌ترین استخر شنای جهان در لهستان

در ادامه ویدئوی مربوط به این استخرا مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
چ ترسناکهههههه