تغذیه و خود مراقبتی، درمانی ساده برای کرونا

حالا که درمانی قطعی برای بیماری کرونا پیدا نشده می‌توانیم با رعایت اصول تغذیه صحیح سطح سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل کرونا مصون نگه داریم.

راغبی کارشناس تغذیه معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نکاتی کوچک، اما کاربردی را بیان می‌کند: تغذیه یکی از کلیدی‌ترین راهکار‌هایی است که می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت و از افزایش درصد ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

او افزود: تاثیر تغذیه نه تنها برای پیشگیری از ابتلا بلکه در حین ابتلا، کمک به تسریع روند درمان و دوران نقاهت نیز بی نظیر است.

راغبی می‌گوید: پژوهش‌ها نشان داده افرادی که ویتامین دی سرمی آن‌ها پایین است امکان ابتلای آن‌ها به کرونا بیشتر است.


بیشتر بخوانید


کارشناس تغذیه معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه می‌دهد: توصیه میکنیم افرادی که طی ۳ ماه گذشته هیچ گونه مکمل ویتامین d را مصرف نکرده اند نسبت به مصرف مگا دز ۵۰ هزار واحدی آن به مدت ۸ هفته اقدام و بعد به صورت ماهانه مصرف آن را ادامه بدهند.

اوتصریح کرد: افرادی که به صورت پراکنده مصرف داشتند نیز به مدت ۴ هفته این مگا دز هارا مصرف کنند.

 آنتی اکسیدان‌ها منبعی غنی و حاوی ویتامین c هستندو نقش حفاظتی در بدن دارند و در خرمالو، فلفل سبز و لیمو ترش به وفور یافت می‌شود، روزانه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین c مورد نیاز بدن است که میتوان بخشی از آن را از طریق قرص جوشان حاوی ویتامین c دریافت کرد.

انتهای پیام/ک

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر