سخنگوی گمرک خبر داد؛

ترخیص ۸.۶ میلیون تن نهاده دامی از گمرکات در طول ۸ ماه

لطیفی از ترخیص هشت میلیون و ۵۹۶ هزار و ۹۰۴ تن نهاده دامی (جو، ذرت و کنجاله سویا) در طول هشت ماهه امسال از گمرکات کشور خبرداد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای امسال ۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۱ تن ذرت، یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۸ تن جو و ۹۴۵ هزار و ۹۱۵ تن کنجاله سویا از گمرکات ترخیص شده است که سر جمع این سه قلم نهاده دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۷ درصدی را تجربه کرده است.

او گفت: به طور متوسط از ابتدای سال نزدیک به دو میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده که بخش عمده‌ای از این محموله‌ها مربوط به نهاده‌های دامی است و با ترخیص ۸۸۶ هزار و ۷۶۶ تن ذرت بیشتر نسبت به سال قبل، رشد ۱۶ درصدی ترخیص ذرت را شاهد بودیم.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه جو نسبت به سال قبل ۹۰۸ هزار تن کمتر ترخیص شده است، گفت: سال قبل دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ تن جو وارد و ترخیص شده در حالیکه تا پایان آبان ماه امسال یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۸ تن جو از گمرکات ترخیص شده است.

او افزود: این آمار و اطلاعات نشان می‌دهد جو نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کمتر ترخیص شده است.

لطیفی با اشاره به ترخیص کنجاله سویا، اظهارداشت: سال قبل یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن کنجاله وارد و ترخیص شده، ولی امسال این میزان ۹۴۶ هزار تن بوده است که کاهش ۱۹ درصدی در ترخیص را شاهدیم.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند ترخیص کالا‌های اساسی تا ۱۱ مهر ماه امسال متاتر ازمشکلات ارزی بود، یادآورشد: پس از پیگیری‌های گمرک از تیر ماه و مکاتبات وزارت اقتصاد، مصوبات ستاد تنظیم بازار، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و سفر معاون اول رئیس جمهور در مهر ماه امسال به استان هرمزگان روند ترخیص کالا‌های اساسی سرعت بیشتری پیدا کرده است که امیدواریم با مصوبه ستاد تنظیم بازار در آبان ماه و فرمایشات مقام معظم رهبری، نهاده‌های متوقف در انبار‌های بنادر، لنگرگاه‌ها و شناور‌ها به سرعت ترخیص شوند تا شاهد جبران ترخیص این کالا‌ها نسبت به سال قبل باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار