هوش مصنوعی به همه بخش‌ های جنگی و تجاری راه می یابد

مدیر جدید مرکز مشترک هوش مصنوعی آمریکا در نظر دارد فناوری هوش مصنوعی را به تمامی بخش های جنگی و فعالیت های اقتصادی وارد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز مشترک هوش مصنوعی برای تسریع در تصویب و ادغام هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد. در ابتدا هدف از تشکیل این مجموعه به عنوان یک مرکز عالی هوش مصنوعی که منابع و ابزار‌های تخصصی را ارائه می‌دهد بود. اما مدیر جدید JAIC (مرکز مشترک هوش مصنوعی) ژنرال مایکل گرون، گفت: "در حالی که تلاش‌های اولیه مرکز نتیجه داده، اما تلاش کلی به اندازه کافی تحول آفرین نبوده است و نیاز به رویکردی جدید دارد".

هوش مصنوعی در چه بخش‌هایی کمک کننده است؟

گرون افزود: "اکنون نام مرکز به JAIC 2.0 تغییر کرده است و تلاش‌ها برای تصویب و تکثیر هوش مصنوعی در کل بخش هاست". او ادامه داد: "ما در تلاشیم تا هوش مصنوعی را به همه بخش‌های جنگی و فعالیت‌های تجاری خود منتقل کنیم. مرکز JAIC باید طیف وسیع‌تری از کارکنان خود را درگیر هوش مصنوعی کند. AI که مخفف artificial intelligence  یا همان هوش مصنوعی است به توسعه راه حل‌هایی در این مورد می‌پردازد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱ توانایی هوش مصنوعی به مراحل عملیاتی اولیه خود برسد".

بکارگیری هوش مصنوعی برای حل مشکلات

گرون در پایان افزود: "فناوری هوش مصنوعی منبعی است که همه باید از آن استفاده کنند بخصوص برای محرومان و افرادی که در این زمینه تخصص فنی ندارند. با این وجود ما در حال بازسازی تعامل خود در داخل این مرکز هستیم و به طور فعال در جست و جوی مشکلات و کمک به موفقیت افراد هستیم".


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار