جوزپ بورل: منتظر تغییر موضع ترکیه هستیم

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی ابراز امیدواری کرد که موضع ترکیه در روز‌های آتی تغییر پیدا کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آکی ایتالیا، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی امروز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد موضع ترکیه در روز‌های آتی در قبال رفتار‌های اخیرش تغییر کند.

بورل گفت: ما همچنان منتظر هستیم آنکارا نشانه‌های مثبتی را به اتحادیه اروپا تا پیش از برگزاری نشست اتحادیه در روز‌های دهم و یازدهم دسامبر ارسال کند.

بر پایه این گزارش قرار است سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، رفتار‌های ترکیه را در خاورمیانه بررسی کرده و تصمیم مناسب را در خصوص روابط متقابل اتخاد کنند.

خبرگزاری آکی ایتالیا مدعی شد: اروپایی‌ها تا چند روز آینده تصمیم خود را درباره ترکیه می‌گیرند و آن نیز به دو گونه خواهد بود: یا آن‌ها به سوی مسیر گفت و گوی مثبت میان طرفین حرکت می‌کنند و یا در صورت پافشاری آنکارا بر ادامه تحرکاتش، به سوی ایجاد محدودیت‌ها حرکت خواهد کرد.

«لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا امروز در سخنانی گفت: افزایش رشد نقش ترکیه در خاورمیانه نه تنها بر اصول سیاسی در لیبی بازتاب دارد، بلکه بر مسأله قبرس، عراق و سوریه و نیز به شکل کلی‌تر بر همکاری منطقه‌ای در زمینه انرژی اثر می‌گذارد.

او در نشست افتتاحیه مجازی سالانه گفت و گوی مدیترانه اعلام کرد: اگر ترکیه ارزش‌ها و منافع خود را با کشور‌های مدیترانه شرقی مشترک می‌داند، باید مشارکتی ملموس را برای حفظ یک زمینه پایدار و ایمن که قابل پیش بینی در منطقه باشد، به انجام برساند.

گفتنی است این اظهارات مقام‌های اروپایی در حالی مطرح می‌شود که «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه پیشتر خواستار پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا شد. او در سخنانی گفته بود که آنکارا از اتحادیه اروپا انتظار دارد که به اشتباه‌های خود اقرار کند، ارزش عضویت ترکیه را درک کرده و این کشور را به این بلوک اضافه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار