مظلومیت پناهگاه پارک شیرین حتی در روایت

نویسنده و کارگردان نمایش پارک شیرین که در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پذیرفته شده است از اجرای نمایش مذکور در روز ششم آذر ماه امسال(فردا) خبر داد .

علی زیستی نویسنده و کارگردان نمایش پارک شیرین که در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پذیرفته شده است در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با گلایه از بی مهری‌های انجام شده در حق این نمایش، خبر از اجرای نمایش مذکور در محل بمباران پناهگاه پارک شیرین که هم اکنون به صورت موزه توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مورد بازسازی قرار گرفته است، در روز ششم آذر ماه سال جاری خبر داد. 

او که دانش آموخته ادبیات نمایشی از دانشگاه صدا وسیما است در تشریح روند تولید نمایش گفت : نمایش مذکور به صورت روایتی مستند بر اساس خاطرات مکتوب گردآوری شده در کتاب جانپناه بی پناه خانم مهناز فتاحی و مرور خاطرات شفاهی بازماندگان فاجعه موشک‌باران بیست و شش اسفند سال شصت و شش مورد نگارش قرار داده است .

زیستی افزود : پس از تمرینات سخت توسط گروه سی نفره جهت جشنواره مقاومت آماده و مورد پذیرش قرار گرفت، اما در این روند نه تنها مورد هیچ گونه حمایتی از سوی نهاد‌های فرهنگی، هنری و حتی سازمان‌های مرتبط با دفاع مقدس قرار نگرفت بلکه بی‌مهری‌ها تا حدی بود که حتی یک جلسه تمرین در سالن استاندارد تئاتر برای گروه مذکور فراهم نشد؛ و از آن بدتر اینکه پس از موفقیت در جشنواره ملی مقاومت، در فرایند اجرا برای جشنواره، سالنی در کرمانشاه اختیار گروه قرار نگرفت و تنها با حمایت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مکان پناهگاه پارک شیرین را جهت اجرا در اختیار گروه قرار دادند امکان اجرا در شهر کرمانشاه برای گروه فراهم شد۰

این نویسنده کرمانشاهی افزود : گویا حمایت از آثار دفاع مقدس تنها در حد یک شعار است و کسانی که ادعای ارزش‌های دفاع مقدس را دارند در زمان عمل پا پس کشیده و کمکی نمی‌کنند .

زیستی ادامه داد : چگونه ممکن است برای نمایشی که به روایت یک فاجعه تاریخی از جنایت‌های صدام بر علیه مردم مظلوم کرمانشاه در زمان جنگ می‌پردازد، فاجعه ایی که از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخی این شهر مظلوم است و نمایش مذکور جزء دوازده کار برتر جشنواره ملی مقاومت قرار می‌گیرد، هیچ نهاد یا شخصیتی اقدام به کمترین حمایت نکند؟ حتی از دادن یک سالن اجرا به گروه خودداری کنند!

علی زیستی با ذکر اینکه درد زیاد است و شاید گفتن همه مسائلی که خیلی‌ها می‌دانند چندان به صلاح شرایط روز جامعه نباشد، به ذکر عوامل و بازیگران نمایش مذکور پرداخت. نمایش پارک شیرین به نویسندگی و کارگردانی علی زیستی با بازیگردانی و مشاوره حامد محمدی که الحق و انصاف تمام زحمات کار بر عهده او بود، به وسیله بازیگران زیر در ششم آذر ماه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در دو نوبت درمکان پناهگاه پارک شیرین (بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس) جهت جشنواره ملی مقاومت بازیگران زیر به اجرا خواهد رفت.

او افزود : عوامل کار محمد کیانیان، نسترن ذبیحی، شهره دانشیار ، فاطمه زارعی، محمد بیگ محمدی، علی گودینی،محمدرضا بازوند ، آرش فتاحی، محمد عبدی، امیر الوندی، اهورا نامداری، ، زهره مصطفایی، فرشته کرمی، کوثر مهدی آبادی، صیاد خالیگران، ندا عزیزی، احسان خرمی، عسل هضم دل ، امید دایی زاده ، ساحل میرزایی ، آیناز سلیمی نژاد ، طناز سلیمی نژاد ، نورپرداز کار محسن امیری هستند.

او در پایان از بنیاد حفظ آثار بخصوص آذر آزادی مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و جواد صیدی برای حمایت از کار تشکر کرد .

مظلومیت پناهگاه پارک شیرین حتی در روایت

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آی ناز سلیمی نژاد
۲۰:۳۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
عاااااااااااااااااالی :-)
آخرین اخبار