سنای فرانسه خواستار به‌رسمیت شناختن قره‌باغ به عنوان کشوری مستقل شد

مجلس سنای فرانسه با تصویب یک قطعنامه خواستار به‌رسمیت شناخته‌شدن منطقه قره‌باغ جمهوری‌آذربایجان به عنوان یک جمهوری مستقل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال نیوز، مجلس سنای فرانسه امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از دولت کشورش خواستار به‌رسمیت شناخته‌شدن قره‌باغ به عنوان یک جمهوری مستقل شد.

به نوشته این وبگاه خبری این قطعنامه نمادین است و تصویب آن به معنای به‌رسمیت شناخته‌شدن قره‌باغ به عنوان یک جمهوری مستقل از سوی فرانسه نخواهد بود.

این تنها به معنای اقدامی از سوی ارمنی‌های ساکن فرانسه تلقی می‌شود.

قره‌باغ منطقه‌ای کوهستانی است که در جمهوری‌آذربایجان واقع شده و بخشی از خاک آن محسوب می‌شود. اما ارمنستان در جنگی که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌راه افتاد، این منطقه را به تصرف خود در آورده است. از سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) این منطقه مورد مناقشه میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان است.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد.

جمهوری‌آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره‌باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند؛ این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری‌آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار