شیراز میزبان اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا با محوریت سوره شورا به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی حفیظی مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، با تبیین ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه، به تشریح جایگاه قرآن در زندگی پرداخت و گفت: جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا هر سال با محوریت یک سوره از قرآن کریم سعی در انتقال مفاهیم نورانی قرآن  به دانشگاهیان طی یک سال تحصیلی را  دارد که در قالب مسابقات متنوع و درگیر کردن تمامی ذائقه‌های دانشجویان و بخش‌های مختلف جشنواره تلاش می شود.

او، بیان کرد: قرآن کتاب حکیم و کریم است و هر کس با آن انس پیدا کند بر بینش او و نورانیت ظاهر و باطنش افزوده و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق، مضاعف می‌شود.

 حفیظی، تصریح کرد: استفاده از بستر ادب و هنر برای نشر مفاهیم الهی آیات قرآن کریم ضریب نفوذ مفاهیم قرآنی را ارتقا می‌دهد.

 آرین محزون دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز  نیز به معرفی کانون قرآن و عترت و فعالیت‌های در حال اجرا و پیش روی کانون در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ پرداخت.

او، با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا یک جشنواره دانشگاهی با محوریت یکی از سوره‌های این مصحف شریف در هر سال تحصیلی، به مدت ۵ سال از سوی کانون قرآن و عترت و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جشنواره محتوا و پیام‌های آیات آن سوره به عنوان موضوعات جشنواره مطرح می‌شوند.

محزون، اضافه کرد: در دوره پنجم با محوریت سوره مبارکه شورا در بخش‌های شفاهی در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق و تولید پادکست، بخش ادبی با رشته‌های شعر، داستان و دلنوشته، بخش پژوهشی با رشته مقاله نویسی، بخش هنری با ۶ رشته خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، نقاشی خط، عکاسی و گرافیک و بخش کتابخوانی در دو مرحله و با یک دوره یک ساله برگزار شد.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز، اظهار کرد: همزمان با این افتتاحیه دوره پنجم، در آبان ماه ۱۳۹۸ مجموعه برنامه‌های آموزشی جشنواره شامل کارگاه آموزش تفسیر سوره شورا به صورت هفتگی، مسابقه کتابخوانی تفسیر سوره شورا، سلسله جلسات آموزشی مجمع قاریان دانشگاه شیراز، کارگاه مقاله نویسی، کارگاه آموزش داستان نویسی و کارگاه‌های هنری آغاز شد.

او، تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های جشنواره از اسفند ماه به صورت مجازی است که در نهایت با دریافت  ۵۵۰ اثر از شرکت کنندگان و داوری ۴۵ اثر در بخش‌های مختلف به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب شدند.

محزون، گفت: در سی و پنجمین دوره جشنواره سراسری قرآن و مرحله دانشگاهی ۲۳۰ نفر در ۶ بخش پژوهشی، هنری، ادبی، آوایی، معارفی و فناوری که شامل ۳۴ رشته از دانشگاه شیراز بود شرکت کردند.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز، بیان کرد: از این تعداد شرکت کننده ۳۴ نفر در بخش‌های ادبی و هنری و پژوهشی و فناوری و آوایی برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.

او، تصریح کرد: در بخش کتبی و رشته حفظ که به صورت منطقه‌ای برگزار شد ۱۵ نفر و در رشته‌های ترتیل، تحقیق، مناجات خوانی و اذان که به صورت منطقه‌ای برگزار شد ۴ نفر از دانشگاه شیراز به مرحله کشوری راه یافتند.

 محزون ادامه داد:مرحله کشوری رقابت های قرآنی دانشگاه‌های وزارت علوم  در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد  که ۱۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز با کسب مقام‌های اول تا سوم برگزیده شدند و به مرحله ملی راه یافتند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار