باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کرونا با کسی شوخی ندارد/ هنرمندان از تجربه مقابله با کووید ۱۹ گفتند + فیلم

کرونا این روزها صدر اخبار ایران و جهان را به دست گرفته است و برخی هنرمندان هم به آن مبتلا شده اند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی می‌شود که صدر اخبار را به دستش گرفته است. صحبت از مهمان ناخوانده‌ای است که ۹ ماهی می‌شود پایش به خانه‌های مردم باز شده است. برایش هم فرقی ندارد که کجا برود. می‌خواهد شمال باشد یا جنوب شرق باشد یا غرب. هرجا که شرایط برایش مهیا باشد ماندنی می‌شود. مهمان نا خوانده‌ای که با پیدا شدنش جهانی را به هم ریخته است؛ ویروس کرونا.

نزدیک به یک سال است که همه فعالیت‌ها و رفت و آمد‌ها از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی گرفته تا فعالیت‌های هنری جوامع مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده و متاسفانه سهم زیادی از آمار مرگ و میر در کشور‌های جهان را به خود اختصاص داده است.

انگار با کسی شوخی و تعارف ندارد. پیر و جوان، سیاه و سفید نمی‌شناسد. هر کس را که بخواهد مبتلا می‌کند. می‌خواهد فردی عادی باشد یا چهره‌ای معروف و سرشناس.

در این مدت افراد بسیاری از چهره‌های سیاسی گرفته تا هنرمندان و بازیگران معروف جهان به این بیماری دچار شده اند.

در این بین تعداد زیادی از هنرمندان کشور ما هم به این بیماری دچار شدند که برخی از آن‌ها توانستند با آن مبارزه کنند و شکستش بدهند. می‌توان به هنرمندانی همچون شهره سلطانی، لیلا بلوکات، یکتا ناصر، بهاره رهنما، منوچهر هادی، بهروز بقایی، مهران رجبی، اتابک نادری، کیانوش گرامی، محسن تنابنده، رضا صادقی و احسان خواجه امیری اشاره کرد.

در این بین تعدادی از هنرمندان هم برای اینکه در ایام کرونا و قرنطینه بتوانند مردم را سرگرم کنند با حضور سر صحنه‌های فیلمبرداری به این بیماری دچار شدند.

اما بعضی از هنرمندان علی رغم دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، نتوانستند با آن مقابله کنند و از بین ما رفتند. هنرمندانی که هر کدام در رشته و حوزه خود متخصصانی بودند که لنگه آن‌ها را دیگر نمی‌توان پیدا کرد. افرادی مثل خسرو سینایی کارگردان و فیلمنامه نویس، اکبر عالمی مستندساز و منتقد سینما، کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، چنگیز جلیلوند دوبلور و صداپیشه و کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان.

این روز‌ها کرونا با سرعت سرسام آوری همه جهان را طی می‌کند و معلوم نیست که چرخ‌های حرکتش چه زمانی پنچر می‌شوند، اما آنچه در این روز‌ها باید مدنظر قرار داد این است که برای حفظ سلامتی خود و هموطنانمان، نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا هر چه زودتر از شر ویروس کرونا نجات پیدا کنیم. در پایان چند توصیه کرونایی بازیگرانی چون اتابک نادری، کیانوش گرامی و مهران رجبی را ببینید و بشنوید:

 
 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
کرونا را دستکاری ژنتیکی کنیم تا تولید اینترفرون را مهار نکند واز این طریق واکسن طبیعی بوجود بیاوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
تو ده روز سه نفر از اعضای یکی از خویشاوندان ما بر اثر کرونا فوت کردند
آخرین اخبار